یک متخصص پوست، مو، زیبایی گفت: خارش کف پا دلایل گوناکونی دارد، اما مهم‌ترین عوامل آن ناشی از چند بیماری پوستی است.

خارش کف پا نشانه کدام بیماری است؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد رضوانی متخصص پوست، مو، زیبایی درباره خارش کف پا گفت: خارش کف پا دلایل گوناگونی دارد اما مهم ترین عوامل آن وجود بیماری های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و درگیری قارچ کف پا است که تمام افراد می توانند به آن مبتلا شوند.

او افزود: شایع ترین قارچ کف پا در ناحیه لای انگشتان پا یعنی بین انگشت چهار و پنج ایجاد می شود، ولی در مناطق دیگر پا هم اتفاق می توانیم شاهد بیماری های قارچی باشیم.

چه علائمی نشان دهنده بیماری قارچ است؟

این متخصص پوست، مو، زیبایی با اشاره به بیماری های قارچی اظهار کرد: یکی از شرایط ایده آل برای پروش قارچ ها رطوب است و ماندن پاها در آب یا فضای بسته مانند کفش می توند عامل موثری در جهت رشد قارچ ها در نواحی پاها باشد.

رضوانی درباره علائم بیماری های قارچی گفت: بیماری قارچی با علامت خارش کف پا یا لای انگشتان، ترکیدن تاول های ریز در پا و پوسته پوسته شدن، بوی نامطبوع لای انگشتان پا و ضخیم شدن پوست دیده می شود و افراد مبتلا به بیماری دیابت شانس بیشتری در ابتلا به قارچ دارند.

بیشتر بخوانید: نشانه‌هایی ساده در پا که از بیماری‌هایی وحشتناک خبر می‌دهند

بیماری قارچ ها چگونه مشخص می شود؟

این متخصص پوست، مو، زیبایی اظهار کرد: پس از مراجعه به پزشک و تشخیص آن در صورت بیماری قارچ شناسی با مشورت پزشک متخصص می توان به انجام یک آزمایش مستقیم و سریع در خصوص ثابت کردن بروز بیماری قارچ پرداخت.

رضوانی تصریح کرد: متخصصان در صورت بروز بیماری قارچ ها در لای انگشتان پا به توصیه و تجویز درمان های خوراکی و موضعی شوینده های ضد باکتری مانند صابون های حاوی گوگرد برای شست‌و‌شو به بیماران خود تاکید می کنند.

بیماری قارچ ها چگونه منتقل می شود؟

رضوانی درباره انتقال بیماری قارچی به دیگران گفت: فضاهایی مانند استخر، استفاده از حمام یا دمپایی مشترک و استفاده از جوراب دیگران باعث نفوذ باکتری ها به لای انگشتان پا و بروز قارچ در این نواحی یا سرایت به بخش های دیگر مانند کشاله ران پا می شود.

این متخصص پوست، مو، زیبایی با اشاره به  روش درمان بیماری قارچی اظهار کرد: بیماران باید بلافاصله بعد از مشاهده علائم قارچ به یک متخصص مراجعه کنند و با مشورت پزشک روند درمان خود را  با دارو یا پماد های مخصوص شروع کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار