اظهارات برخی از رانندگان تاکسی اینترنتی حاکی از ریزش رانندگان این صنف دارد و براساس سخنان مدیرعامل اسنپ، تاکسی‌های آنلاین به دنبال افزایش قیمت کرایه‌ها مطابق با افزایش قیمت بنزین هستند.

تاکسی های اینترنتی پس از گرانی بنزین / کاهش راننده‌ها و افزایش احتمالی قیمت‌ها

به گزارش گلستان ۲۴؛ حدود یک ماه قبل، از ساعت ۲۴ روز ۲۴ آبان ماه قیمت بنزین گران شد و قیمت این سوخت پرمصرف رشد ۲۰۰ درصدی کرد.

قیمت هر لیتر بنزین آزاد از هزار تومان به سه هزار تومان رسید. دولت علت گرانی بنزین را برای جلوگیری از قاچاق شدن آن، تناسب قیمت با کشورهای دیگر و به خصوص کشورهای همسایه، پایین آوردن بنزین و آلودگی هوا عنوان کرد.

در خصوص بنزین مصرفی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی قرار شد مجموع پیمایش آن‌ها در تاکسی‌های اینترنتی محاسبه و تا سقف ۳۰۰ لیتر پرداخت می‌شود؛ به نحوی که برای پیمایش هرصد کیلومتر، دولت هفت لیتر بنزین به رانندگان تخصیص می‌دهد.

در همان روزهای ابتدایی گران شدن بنزین پیش‌بینی می‌شد به علت ماهیت فعالیت تاکسی‌های آنلاین، این بخش از حمل و نقل بیشترین تاثیر را متحمل شود.

میلاد منشی‌پور، مدیر عامل شرکت تپ‌سی در همان زمان برای حمایت از رانندگان مشغول فعالیت در این شرکت گفت: به دنبال افزایش قیمت بنزین و نگرانی رانندگان این شرکت از افزایش هزینه‌های جاری به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای حمایت از آنها، بخشی از درآمد خود را به آنها اختصاص دهیم.

اختصاص یک سوم درآمد از سفرها به مدت یک هفته به سفیران از جمله اقدامات این شرکت بود. تپسی همچنین در تاریخ‌های ۲۷ و ۲۸ آبان، برای کمک به به رانندگان مشغول به کار در این تاکسی اینترنتی، به ازای هر لیتر مصرفی، مبلغ ۱۵۰۰ تومان به صورت وام و ۵۰۰ تومان پاداش بلاعوض اختصاص می‌دهد.

یکی از رانندگان تاکسی‌های اینترنت به تازگی گفته است: «با این قیمت بنزین دیگه نمی‌صرفه که تو این کار بمونیم. من چند تا از راننده‌ها رو می‌شناسم که به خاطر گرون شدن بنزین این کا رو رها کردند.»

به نظر می‌رسد تعداد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در طول یک ماه اخیر کاهش یافته است اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز برای اطلاع‌رسانی این شرکت‌ها از وضعیت تعداد رانندگان به نتیجه نرسید.

اما ژوبین علاقبند، مدیر عامل اسنپ، در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: در مورد افزایش منطقی کرایه‌ها با وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال صحبت و مذاکره هستیم تا به اندازه تاثیر افزایش قیمت بنزین افزایش قیمت داشته باشیم. این موضوع از سوی مسئولان در حال بررسی است.منبع/تجارت نیوز

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار