در معاملات امروز دلار به تصویب قطعنامه استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا واکنشی نشان نداد. قیمت جهانی طلا اما پس از چند روز ثبات ۰٫۱ درصد رشد کرد.

واکنش بازارهای جهانی به استیضاح ترامپ / دلار ثابت ماند و طلا اندکی رشد کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ با تصویب قطعنامه استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا، این قطعنامه به مجلس سنای این کشور ارسال می‌شود.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در برابر سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در معاملات امروز در سطح ۹۷٫۴۰ قرار گرفت.

تحلیلگران بر این باورند که با توجه به اکثریت جمهوریخواه مجلس سنا، انتظار می‌رود ترامپ تبرئه شود.

دونالد ترامپ، سومین رئیس‌جمهور آمریکا است که به اتهام سوءاستفاده از قدرت و ممانعت از تحقیقات کنگره محاکمه می‌شود.

ین ژاپن نیز در معاملات روز پنج‌شنبه بازارهای آسیایی بدون تغییر باقی ماند. هر دلار امروز به‌ازای ۱۰۹٫۵۹ ین مبادله شد.

درحالی‌که انتظار می‌رفت با انتشار داده‌های اقتصادی مثبت در آلمان ارزش یورو در برابر دلار افزایش یابد، اما یورو هم در معاملات امروز ثابت ماند و به‌ازای ۱٫۱۱۰۹ معامله شد.

عدم تغییر قیمت یورو پس از آن اتفاق افتاد که روز سه‌شنبه رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد، برای جبران کسری تجاری مزمن کشورش با اروپا، دونالد ترامپ ممکن است تصمیم بگیرد تعرفه محصولات وارداتی از این قاره را افزایش دهد.

در عین حال، قیمت جهانی طلا که در چند روز گذشته با افزایش امیدها از پایان جنگ تجاری بدون تغییر باقی مانده بود، به خبر رای آوردن استیضاح ترامپ واکنش نشان داد و ۰٫۱ درصد رشد کرد.

هر اونس طلا در معاملات روز پنج‌شنبه به هزار و ۴۷۷ دلار و ۱۵ سنت رسید.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز چهارشنبه با ۰٫۳ درصد رشد به ۸۸۳٫۲۹ تن رسید.منبع/تجارت نیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار