معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: تفکر حل مسئله و تفکر نقادانه را برای ایده‌پردازی و کارآفرینی در دانش‌آموزان نهادیه شود.

تفکر حل مسئله برای ایده‌پردازی در دانش‌آموزان نهادینه شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ رضا طبرسا صبح امروز در مراسم نکوداشت تجلیل از مفاخر فرهنگی و دانش آموز شهرستان اظهار کرد: دانش آموزان آینده سازان مملکت اسلامی هستند و مدیریت جامعه را در آینده نه چندان دور عهده‌دار خواهند بود و به همین سبب باید آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی و نظارت تخصصی بر آموزش آنها صورت گیرد.
وی با اشاره به لزوم سواد حرکتی در کنار سواد خواندن و نوشتن افزود: متاسفانه دنیای ماشینی باعث کم تحرکی و کاهش سواد حرکتی دانش آموزان و کودکان شده و خانواده‌ها باید در کنار سواد خواندن و نوشتن به سواد حرکتی فرزندان خود توجه داشته باشند.
معاون تربیت بدنی سلامت اداره کل آموزش و پرورش گلستان تاکیدات مقام معظم رهبری بر «تحصیل، تهذیب و ورزش» دانش آموزان را مهمترین ارکان در آموزش و پرورش دانست و گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و در راستای سند تحول بنیادین برنامه ششم توسعه باید تحصیل، تهذیب و ورزش برای دانش آموزان مورد توجه خانواده‌ها و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش قرار گیرد.

* منشا تحول در فرهنگ و آموزش مدرسه است
وی منشا تحول در فرهنگ و آموزش را مدرسه بیان کرد و افزود: مدرسه می‌تواند منشا تحول در مسائل آموزشی و فرهنگی در دانش آموزان باشد و تلاش کنیم تا همه ابعاد تعلیم و تربیت در مدارس مورد توجه قرار گیرد.
طبرسا گفت: مدرسه مهمترین کانون کسب تجربه و علم آموزی است و باید تلاش شود تا دانش آموزان در کنار سلامت جسم و روان به حیات طیبه دست پیدا کنند.
وی ادامه داد: هدف و اولویت ما در نظام آموزشی تربیت دانش آموزان توسعه یافته است.
* 108 دانش آموز و فرهنگی گنبدی  در حوزه‌های مختلف حائز کسب رتبه کشوری شدند
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: در مسابقات و جشنواره های مختلف برگزار شده در کشور در حوزه های مختلف علمی، ورزشی، طرح دادرس، پرسش مهر، قرآنی و غیره تعداد 108 دانش آموز و فرهنگی آموزش و پرورش از گنبدکاووس مقامات اول تا سوم را کسب کردند.
کمال‌الدین نظرنژاد افزود: از تعداد 108 مدال‌آور کشوری تعداد 51 نفر دانش آموز و 57 نفر مدیر و یا معلم آموزش و پرورش هستند.
وی هدف از برگزاری این مراسم را ارتقاء سطح علمی و پرورشی دانش آموزان برشمرد و گفت: برای نخستین بار در سطح گلستان مراسم نکوداشت و تحلیل از نخبگان حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش برگزار می شود و هدف ما ایجاد انگیزه در دانش آموزان و مربیان و ارتقاء سطح علمی و آموزشی آنها است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار