مدیر آموزش‌وپرورش گرگان مطرح کرد:

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان گرگان با اشاره به چالش‌های شناسایی افراد بی‌سواد، اظهار کرد: افراد بی‌سواد در مواردی خود را باسواد معرفی کنند و در مواردی نیز افراد باسواد خود را بی‌سواد معرفی کنند. از دستگاه‌هایی که دسترسی دقیق‌تری به آمار افراد بی‌سواد دارند می‌خواهیم که آمار را در اختیار ما قرار دهند.

چالش شناسایی افراد بی‌سواد

به گزارش گلستان ۲۴؛ بهجت تربتی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا به فعالیت‌های آموزش‌وپرورش در حوزه سوادآموزی اشاره کرد و گفت: افراد بی‌سواد سنین ۱۰ تا ۴۹ سال تحت پوشش آموزش‌های سوادآموزی قرار می‌گیرد. آموزش‌های سوادآموزی در سه مرحله سواد، انتقال و تحکیم دنبال می‌شود.

وی بابیان اینکه در شهرستان گرگان ۱۲ هزار بی‌سواد داریم، افزود: در سال تحصیلی جاری سهمیه ابلاغی به ما، مجموعاً در سه مرحله سواد، انتقال و تحکیم حدود ۱۶۰۰ نفر است و بخش زیادی از کار انجام‌شده است. سهمیه سال گذشته ۲۵۰۰ نفر بود.

مدیر آموزش‌وپرورش گرگان با اشاره به تشکیل کمیته پشتیبانی سوادآموزی در سطح شهرستان، گفت: رئیس این کمیته فرماندار است و دستگاه‌های زیادی عضو آن هستند. کسانی که به‌عنوان یک فرد بی‌سواد ثبت‌نام می‌کنند، نیاز به حمایت‌های مالی و معنوی دارند تا انگیزه کافی برای ورود به مرحله سوادآموزی و در ادامه تثبیتشان در روند سوادآموزی داشته باشند.

تربتی‌نژاد گفت: انجام کار سوادآموزی به‌تنهایی برای آموزش‌وپرورش دشوار است و نیاز داریم که دستگاه‌های دیگر همکاری بیشتری خصوصاً در شناسایی دقیق افراد بی‌سواد و حمایت‌های مالی داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار