دانستن اقداماتی که در لحظه تصادف باعث کاهش آسیب‌ها و کم کردن خسارات به‌وجود آمده می‌شود، امری حیاتی است.

هنگام تصادف چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ بی‌شک همه ما تجربه کرده ایم، زمانی را که در حال رانندگی خودرو بوده‌ایم ؛ دچار تصادف شدیم و یا به خودروی که دچار تصادف شده است برخورده ایم. دانستن اقداماتی که در آن لحظه باعث کاهش آسیب‌ها و کم کردن خسارات به‌وجود آمده می شود امری حیاتی است.

تماس با اورژانس ۱۱۵

در اواین قدم بلافاصله بعد ازمشاهده تصادف باید به ۱۱۵ تماس بگیرید و آدرس، نوع حادثه و تعداد مصدومین رو دقیق اعلام کنید.

در صحنه تصادف تجمع نکنید!

حتما شما هم شاهد این صحنه بوده اید که بعد از یک تصادف جمعیت زیادی جمع می‌شوند و به تماشای حادثه می‌پردازند؛ این کار نه تنها هیچ کمکی به روند پیشرفت حادثه نمی‌کند بلکه باعث بروز حادثه ای دیگر می‌شود.

عکس گرفتن در محل حادثه ممنوع!

با پیشرفت تکنولوژی و مدرنیته شدن گوشی تلفن همراه به دوربین با کیفیت، علاقه مردم به عکس و فیلم گرفتن و به اشتراک گذاشتن آن در فضای مجازی به شدت افزایش یافته است به طوری که افراد از صحنه‌های دلخراش تصادف هم نمی‌گذرند و با بیرون آوردن تلفن همراه خود شروع به ثبت وقایع می‌کنند. در این حوادث افراد باید مسیر تردد آمبولانس را باز نگه دارند و سلفی گرفتن را کنار بگذارند.

عدم جابجایی مصدوم

اگر نفر اولی بودید که به صحنه تصادف رسیدید و مشاهده کردید که خطری افراد مصدوم را تهدید نمی‌کند به هیچ عنوان مصدومین را جابجا نکنید؛ زیرا این کار شما ممکن است باعث قطع نخاع  یا و در برخی موارد فوت فرد را به همراه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار