مدیرعامل بزرگترین مجموعه در حال ساخت تولید تخم مرغ کشور در گنبدکاووس اعلام کرد که با پیگیری‌های مستقیم استاندار گلستان، مشکل کمبود برق این مجموعه تولیدی رفع شد.

مشکل کمبود برق بزرگترین واحد در حال ساخت تولید تخم مرغ کشور رفع شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی فرج اللهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از استاندار گلستان برای پیگیری رفع مشکل کمبود برق این مجموعه تولیدی اظهار داشت که آخرین جلسه برای رفع این مشکل هفته گذشته بود که باحضور مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان و مدیر توزیع شرکت برق استان در دفتر استاندار برگزار شد.

وی با یادآوری اینکه استاندار گلستان در هفته نخست شروع فعالیت‌ خود در این استان با حضور در این مجموعه تولیدی و بازدید از واحدهای درحال ساخت آن، دستورات لازم برای رفع مشکل نیز صادر کردند، گفت که این اقدام استاندار، نشان از توجه ویژه عالی‌ترین مقام دولت در استان به تولید داخل و رونق آن است.

فرج اللهی اضافه کرد که این مجموعه تولیدی با ظرفیت تولید سه میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار در ۱۰ مرحله درحال احداث است که از سال گذشته تا الان یک فاز آن با ظرفیت ۴۰۰ هزار قطعه به بهره‌برداری رسیده و مرحله دوم آن نیز تا دهه فجر امسال با ظرفیت فاز نخست به بهره‌برداری می رسد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی مراحل سوم و چهارم این مجموعه تولیدی هر کدام با ظرفیت ۴۰۰ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار هم در حال ساخت است، تصریح کرد: در کنار مجموعه تولید تخم مرغ، چند واحد تولیدی دیگر مانند کارخانه تولید خوراک دام و طیور و واحد تولید شانه تخم مرغ درحال احداث می‌باشد.

مدیرعامل بزرگترین واحد در حال ساخت تولید تخم مرغ کشور در گنبدکاووس ادامه داد که احداث گلخانه ۳۲ هکتاری تولید صیفیجات، واحد گاوداری ۱۰ هزار راسی، احداث دو واحد تولید مرغ مادر هر کدام به ظرفیت ۹۰ هزار قطعه و احداث ۱۲۰ واحد مسکونی ویژه کارگران از دیگر طرح های تولیدی این مجموعه است که بjدریج در زمین ۴۵۰ هکتاری آن احداث خواهد شد.

فرج اللهی افزود: با تکمیل فازهای پیش بینی شده در این مجموعه تولیدی که تا ۱۸ ماه آینده محقق خواهد شد در مجموع برای هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و تا دو برابر این تعداد به صورت غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود مضاف بر اینکه ۲۰ درصد تولید تخم مرغ کشور نیز توسط این واحد تولید و روانه بازار خواهد شد.

وی بابیان اینکه تمامی امکانات و تجهیزات این مجموعه تولیدی از تجهیزات پیشرفته و روز دنیا است، گفت: پیگیری و دستور رفع مشکل برق ۵.۸ مگاواتی این مجموعه تولیدی از اقدامات بسیار تاثیرگذار و ارزنده استاندار گلستان بود.

فرج اللهی همچنین از دیگر مدیران کل گلستان و شهرستان گنبدکاووس که برای تامین زیرساخت‌ها مورد نیاز این مجموعه همکاری داشته و دارند نیز قدردانی کرد و از آنها درخواست کرد تا بهره‌برداری کامل این مجموعه همچنان به حمایت‌های خود ادامه دهند.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت واقع درشرق گلستان از شهرستان‌های مهم استان در تولیدات کشاورزی و دامی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار