ابراهیمی ترکمان:

ابراهیمی ترکمان درادامه نشست کارشناسان شورای عالی امور مذهبی با موضوع «بررسی مسائل مستحدثه» گفت: نامه رهبرمعظم انقلاب به جوانان اروپا وآمریکا فراهم ساختن زمینه‌های عقل گرایی وخرد ورزی میان نسل جوان است.

نامه رهبری به جوانان اروپا وآمریکا فراهم ساختن زمینه‌های عقل گرایی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر ابراهیمی ترکمان درادامه سخنان خود دینداری رانقطه تعادل فضیلت برشمرد وبه وجوه فضیلت و ابعاد آن اشاره کرد و افزود: دین داری نقطه تعادل فضیلت است وافراط وتفریط دو وجه اطراف آن است. افراط و تفریط دردینداری زمینه ظهور رذیلت را فراهم می سازد.

وی درادامه به اهمیت تفکر و تعقل دردین اشاره کرد و افزود: عقل و تفکرترازی برای جدایی فضیلت ازرذیلت است. انجام امور بدون درنظر گرفتن قوه عقل و استدلال افراط و تفریط را به دنبال خواهد داشت.

ابوذر ابراهیمی ترکمان درادامه سخنان خود به نامه رهبرمعظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان جهان اشاره کرد و گفت: حضرت آیت الله خامنه ای درنامه خود به جوانان اروپا وآمریکا آنها رادعوت به خواندن متون اصلی دینی و تدبر درآن کردند.

وی نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان اروپا و آمریکارا دعوتی برای توجه جوانان جهان به متون اصلی اسلامی و تدبر درآن متون دانست و آن را  فرصتی برای فراهم ساختن زمینه های عقل گرایی و خرد ورزی میان نسل جوان قلمداد کرد.

رییس هیئت علما و اندیشمندان ایران درترکیه برضرورت آموزش و هدایت جوانان گفت: آموزش آنان باید براساس تعالیم پیامبر مکرم اسلام باشد و تدبر درقرآن و معارف اصیل اسلامی گامی مهم در تحقق این اصل است.

اولین نشست کارشناسان شورای عالی امور مذهبی با موضوع «بررسی مسائل مستحدثه» به ریاست ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اکرم کلش، رئیس شورای عالی امور دینی سازمان دیانت ترکیه  و جمعی از اساتید دینی دو کشوردرسالن کنفرانس این سازمان برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در راس هیئت بلند پایه به منظور امضای تفاهمنامه میان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان دیانت جمهوری ترکیه در سفری دو روزه از ترکیه بازدید می نماید. افتتاح نمایشگاه قرآنی، برگزاری کنفرانس خبری مشترک و امضای تفاهمنامه و دیدار و گفتگو با مسؤلین فرهنگی  و دینی دو کشور از برنامه های این سفر می باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار