مدیرکل حمل‌ونقل کالا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: اگر برای رانندگان وانت‌بارهای برون شهری تا اول بهمن ماه امسال کارت هوشمند دریافت نکنند، سهمیه بنزین آنها قطع خواهد شد.

هشدار به وانت‌بارها درباره قطع سهمیه بنزین

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامحسین دغاغله اظهار کرد: در راستای دریافت سهمیه بنزین پیمایشی برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی و سنگین و بر اساس ضوایط و مقررات تردد در جاده‌های برون شهری، این ناوگان نیازمند سند حمل یا بارنامه است. بنابراین سازمان راهداری در راستای ساماندهی و ایجاد انتظام در نحوه بهره‌برداری و تردد وانت بارها در جاده‌های برون شهری، دستورالعمل‌های مربوط به ساماندهی ناوگان وانت بار را با سیاست تسهیل شرایط اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در راستای این سیاست و سهمیه بندی بنزین مقرر شده از بهمن ماه سوخت وانت‌بارها بر اساس پیمایش به آنها تعلق گیرد و بر اساس بارنامه محاسبه شده و میزان آن اختصاص یابد. پس رانندگان برای دریافت کارت هوشمند برای خود و ناوگان‌شان باید به ادارات راهداری استان‌ها و شهرستان‌ها مراجعه کرده و نسبت به دریافت این کارت اقدام کنند.

مدیرکل حمل‌ونقل کالا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: تا کنون ۷۰ هزار دستگاه وانت‌بار و ۱۱ هزار نفر از رانندگان آنها نسبت به این کار اقدام کرده‌اند اما اگر هر راننده‌ای کارت هوشمند دریافت نکند از دریافت سهمیه بنزین پیمایشی محروم خواهد شد.

دغاغله عنوان کرد: بر اساس مصوبات و دستورالعمل‌های صادر شده در زمینه پیمایشی شدن سهمیه بنزین وانت‌بارها مانند دیگر ناوگان حمل‌ونقل عمومی، سقف مشخصی برای تعیین سهمیه این خودروها وجود ندارد و برابر با میزان تردد و استفاده از سوخت به آنها بنزین سهمیه‌ای اختصاص می‌یابد کما اینکه تا کنون نیز این کار را برای دیگر ناوگان طی سالیان اخیر اجرایی کرده‌ایم. اما تنها لازمه ان دریافت کارت هوشمند است که باید این کار تا بهمن ماه انجام شود.

 

منبع: اقتصادنیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار