محکوم کردن جنایت آمریکا علیه سردار سلیمانی در همه شهرهای گلستان، بازدید سرپرست سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور از شمشادستان بندرگز، جمع‌آوری ۳۴۰ میلیارد زکات در استان و اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی شده گرگانی از جمله رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ مردم گرگان همزمان با دیگر نقاط کشور پس از اقامه نماز جمعه دیروز با شرکت در راهپیمایی ضدآمریکایی - صهیونیستی، جنایت آمریکا و هم‌پیمانانش در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی را محکوم کردند.

مردم گرگان پس از اقامه نماز جمعه با راهپیمایی تا چهارراه شهدای این شهر با شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "عزا عزاست امروز روز عزا است امروز مالک اشتر ما پیش خداست امروز" از اقدام جنایتکارانه آمریکا، رژیم صهیونیستی و نوکرانش اعلام انزجار کردند.

گرگانی ها همچنین در این راهپیمایی بر تداوم راه سردار سلیمانی و انتقام از متجاوزان آمریکا تاکید کردند.

این راهپیمایی پس از اقامه نماز جمعه در سراسر استان گلستان برگزار شد.

 برگزاری روز دوم هفته هشتم کورس اسب‌دوانی گنبد، همه مسابقات ورزشی و جنگ‌های شادی و کنسرت استان گلستان هم در احترام به شهادت سردار قاسم سلیمانی لغو شد.

**

سرپرست سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در بازدید از ذخیره‌گاه شمشادستان روستای لیوان از توابع شهرستان بندرگز گفت: حدود ۷۰ هزار هکتار شمشاد به صورت پراکنده در جنگل‌های کشور وجود دارد که در چند سال اخیر بیماری سوختگی و آفت پروانه برگ‌خوار شب‌پره سبب نابودی بسیاری از آن‌ها در جنگل‌های هیرکانی شده و این گونه ارزشمند در حال انقراض است.

خسرو شهبازی: اصلی ترین روش مبارزه با این آفت، اجرای محلول پاشی است که تلاش می کنیم با انتخاب محلول های هم‌سو با محیط زیست و غیرمضر، نسبت به تراکم آفت مناطق آسیب دیده و جلوگیری از پیشرفت آن اقدام کنیم. 

**

استاندار گلستان گفت: مردم این استان از ابتدای سال تاکنون ۳۴۰ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند که طبق پیش بینی این رقم تا پایان سال به ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

هادی حق شناس اظهار داشت: در استفاده از زکات موضوعاتی همچون جهیزیه و مسکن اهمیت دارد و علاوه بر آن در مصرف این وجوهات باید به موضوعات عام المنفعه مورد نیاز استان نیز توجه کرد. 

وی همچنین ایجاد بناهای ماندگار و اجرای طرح‌های آبرسانی را بهترین تبلیغ برای تشویق مردم به پرداخت زکات برشمرد.

**

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: اهدای اعضای بدن یک جوان گرگانی که دچار مرگ مغزی شده بود به ۴ بیمار زندگی دوباره بخشید.

زهرا شرکت اظهار داشت: این جوان ۲۱ ساله (محمدجواد احمدی) بر اثر مرگ مغزی جان باخت و خانواده‌اش در اقدامی خداپسندانه با اهدای اعضای بدن پسر مرحومشان به بیماران نیازمند موافقت کردند.

**

رییس اداره شیلات گنبدکاووس گفت: این شهرستان با تولید ۶۰ درصد ماهیان گرمابی، رتبه نخست تولید این گونه از ماهیان را در استان دارد.

غلامحسن قزاق اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰۰ مزرعه و آب‌بندان پرورش ماهی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ هکتار در شهرستان فعال است که به پرورش چهار گونه ماهی گرمابی شامل "فیتوفاک، کپور، آمور و بیگ‌هد" مشغول هستند.

**

با تصویب نامگذاری گلستان به عنوان پایتخت فرهنگی اقوام ایران در جلسه شورای فرهنگی عمومی این استان؛ کلیات طرح آن مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کلیات طرح انجام مطالعات و تدوین سند جامع پایتخت فرهنگی اقوام ایران در گلستان پس از بحث و تبادل نظر با اجماع نظر حاضران مورد موافقت و تصویب قرار گرفت.

**

رییس کمیسیون اداری مالی شورای شهر گرگان با اشاره به مصوبه پرداخت ماهانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال پاداش به مدیران شهرداری این شهر در هر ماه گفت: با گذشت حدود ۱۰ ماه از سال و منظور شدن پاداش سالیانه بیش از ۱۵ میلیارد ریالی، تاکنون سندی در خصوص نحوه پرداخت این مبالغ به پارلمان شهری ارسال نشده است.

فائزه عبدالهی اظهار داشت : در شرایطی که برخی شهرداری های استان ۱۰۰ درصد درآمد و بودجه سالیانه خود را محقق کرده اند، سقف تحقق بودجه شهرداری گرگان در سال جاری به ۳۰ درصد نمی رسد و در نتیجه پرداخت چنین پاداش هایی ظلم و تبعیض در حق کارگران و شهروندان است.

**

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: متوسط بارش‌های این استان پاییز امسال ۱۱۷.۷ میلیمتر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کمتر شد.

نوربخش داداشی گفت: در سه ماهه پاییز امسال بیشترین مقدار بارش در بندرگز به میزان ۲۵۰.۶ میلیمتر بارید و بیشترین تعداد روزهای بارندگی مربوط به روستای هاشم آباد گرگان به میزان ۳۰ روز بود.

**

همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) ۱۰ سری جهیزیه عروس  به ارزش مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در قالب پویش مردمی احسانه وابسته به بنیاد برکت به زوج های نیازمند گلستان اهدا شد.

در این جهیزیه ها ۱۴ قلم کالا به مبلغ ۱۴۰ میلیون ریال به هر زوج اهدا می شود که ۳۰ میلیون ریال آن توسط گروه های جهادی، سمن ها و موسسات خیریه تهیه شده است.

**

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گلستان گفت: بیش از ۳۰ هزار وسیله نقلیه در پارکینگ‌های استان توقیف شده که از این تعداد ۲۵ هزار دستگاه موتورسیکلت و پنج هزار دیگر انواع خودرو سبک و سنگین است.

سرهنگ مرتضی فخری گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه  ۶۱۷ هزار و ۵۱۲ فقره اعمال قانون و ۳۹ هزار و ۱۸۵ مورد برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در سطح استان صورت گرفت.

**

شلیک اشتباه شکارچیان مجاز گلستانی در محدوده اینچه‌برون شهرستان‌ گنبدکاووس ۲ سرنشین یک پراید عبوری را زخمی و روانه بیمارستان کرد.

**

 دویست و بیستمین خانه احداثی برای سیل زدگان شهر گمیش‌تپه از توابع شهرستان گمیشان استان گلستان بهره‌برداری و روز پنجشنبه با حضور مسوولان کلید آن تحویل صاحبخانه شد.

**

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که موج اول آنفلوآنزا در گلستان ۶۹ نفر قربانی با علایم ابتلای شبیه به آن داشت که در بررسی‌های علمی بیشتر جان باختن ۲۰ نفر مرتبط شناخته و قطعیت یافت.

سراج‌الدین عارف‌نیا اظهار داشت: طبق بررسی‌های علمی، پیش بینی می‌شود موج بعدی آنفلوآنزا بهمن ماه آینده وارد گلستان شود و امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه از بروز تلفات جلوگیری کنیم.

**

تیم بسکتبال دختران گرگان در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر بانوان باشگاه‌های ایران مهمان تهرانی خود تیم پاز را با شکست ۸۱ بر ۵۰ بدرقه و راهی پایتخت کرد.

**

هفته سوم چهاردهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر کبدی کشور با برگزاری ۸ مسابقه و تداوم صدرنشینی قمی‌ها در سالن امام خمینی (ره) مجموعه ورزشی آزادی گرگان به کار خود پایان داد.

در پایان هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر کبدی باشگاه‌های کشور تیم رعدپدافند هوایی قم با ۱۱ امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و تیم‌های سرخنکلاته و پایا آذربایجان غربی به ترتیب با ۱۰ و ۹ امتیاز دوم و سوم هستند.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار