همسر وی که یک عراقی با نام ام سیاف است در این عملیات دستگیر شده و برای بازجویی به عراق منتقل شد.

هلاکت سرکرده داعش در عملیات کماندوهای آمریکایی در سوریه

به گزارش گلستان 24، شبکه "العربیه" امروز گزارش داد که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ویژه این کشور در عملیاتی در داخل خاک سوریه، ابوسیاف، یکی از رهبران ارشد گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) را کشته‌اند.

 

بنا بر اعلام پنتاگون این عملیات جمعه شب (۱۵ مه) در شرق سوریه انجام شده است. بیانیه وزارت دفاع آمریکا می‌گوید ابوسیاف در طراحی عملیات‌های داعش و همین طور فروش نفت و گاز و درآمدزایی برای این گروه نقش داشته است

 

بنا بر این بیانیه ابوسیاف در جریان این عملیات با نیروهای ویژه آمریکایی درگیر شده است. همسر ابوسیاف هم که به گفته پنتاگون مظنون به عضویت در داعش است، در این عملیات دستگیر شده است.

 

 

کاخ سفید اعلام کرد این عملیات به دستور باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

 

کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأیید این خبر اعلام کرد عملیات مذکور توسط نیروهای ویژه آمریکایی در میدان نفتی العمر در استان دیرالزور در شرق سوریه انجام گرفته است.

 

منابع مطلع به شبکه سی‌ان‌ان آمریکا اعلام کرده‌اند ابوسیاف، مسؤول عملیات‌های نفتی و گازی داعش و همچنین یکی از چهره‌های تأثیرگذار در فرماندهی این گروه، طی درگیری با نیروهای آمریکایی کشته شده است.

 

منابع نزدیک به داعش اعلام کرده اند که در این عملیات سه تن از رهبران داعش به نام های ابوسیاف، ابو تمیم السعودی و ابو مریم کشته شده اند.

 

همسر وی که یک عراقی با نام ام سیاف است در این عملیات دستگیر شده و برای بازجویی به عراق منتقل شد.

 

 

منابع آمریکایی اعلام کرده‌اند نیروهای ویژه تلفاتی نداشته‌اند اما بیش از 10 تروریست داعشی در ساختمان مورد حمله کشته شده‌اند.

 

سی ان ان تروریست کشته شده در سوریه را یکی از دستیاران اصلی سرکرده داعش توصیف کرد.

 

کارتر از همه نظامیانی که در این عملیات پیچیده و دشوار حضور داشتند و همه آنهایی که از این عملیات حمایت کردند قدردانی کرد.

 

شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: کاخ سفید اعلام کرد برای عملیات قتل ابوسیاف یکی از سران داعش در شرق سوریه با دولت این کشور رایزنی و هماهنگی نداشته است.

ارسال نظر

آخرین اخبار