ورزشکاران ملی‌پوش و مدال‌آور رشته‌های گوناگون استان گلستان هم‌صدا با سایر مردم کشور محزون شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی هستند و ارادت خود به ستون امنیت خاورمیانه و پهلوان ملی ایران را نشان دادند.

واکنش ورزشکاران ملی‌پوش گلستان به شهادت سردار سلیمانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ ورزشکاران گلستانی همچنین ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های شهدای حادثه تروریستی اخیر از آمادگی برای تقدیم مدال های مسابقات جهانی و آسیایی خود به فرمانده شهید مقاومت خبر دادند.

سردار آزمون سرشناس ترین ورزشکار استان گلستان و ملی پوش فوتبال ایران از اولین چهره هایی بود که با اشتراک تصویر سردار سلیمانی، شهادت فرمانده سپاه قدس را تسلیت گفت. 

او با انتشار تصویر سردار سلیمانی همراه با پرچم ایران و هشتگ تسلیت، غم خود در شهادت سردار سلیمانی را با مخاطبانش به اشتراک گذاشت.


فاطمه حسام دارنده چند عنوان جهانی و آسیایی تکواندو گلستان دیگر ورزشکار نامدار این استان بود که با اشتراک تصویر سردار سلیمانی در صفحه شخصی خود به شهادت فرمانده سپاه قدس واکنش نشان داد.

وی همچنین روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ امنیت و آسایش ایران مدیون تلاش ها و رشادت های شبانه روزی سردار سلیمانی در آنسوی مرزها بود.

مدال آور تکواندوی دانشجویان جهان ادامه داد: آمریکا با این حرکت جنایتکارانه ثابت کرد که دشمن علنی ملت ایران است.

وی گفت: در مسابقات بین المللی و در تقابل با ورزشکاران این کشور تلاش بیشتری خواهم کرد تا با شکست رقبای آمریکایی، یاد شهدا و به ویژه حاج قاسم سلیمانی را زنده نگه داریم.

حسام همچنین از مسوولین ورزش گلستان خواست تا مقدمات اهدای مدال برنزش در مسابقات جهانی دانشجویان به خانواده سپهبد سلیمانی را فراهم کنند.

مهسا صابری ملی پوش والیبال زنان هم به ایرنا گفت: شناختی از عالم سیاست ندارم اما برای درک خدمات و تلاش های ماندگار سردار سلیمانی نیازمند داشتن علوم سیاسی نیست.

وی بیان کرد: رشادت و جان فشانی های این سردار عالیقدر در سال های متوالی مبارزه با کشورهای استعمارگر سبب شد تا امنیت کشور پایدار باشد و به همین دلیل من و همه مردم ایران از شنیدن خبر شهادت ایشان بسیار متاثر و ناراحتیم.

 پرویز فرخی مربی تیم ملی والیبال ساحلی ایران نیز در  گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ شهادت سردار سلیمانی، تروریست بودن دولت آمریکا را ثابت و حقانیت ایران را به همه جهانیان نشان داد.

وی گفت: سردار سلیمانی چهره ای محبوب در میان ورزشکاران بود و یاد و خاطر این شهید هیچ گاه از ذهن ها فراموش نخواهد شد.

مربی تیم ملی والیبال ساحلی ایران ادامه داد: رشادت های این سردار قدرتمند و دلاور سبب شد تا مردم و از جمله ورزشکاران ایرانی بتوانند در کمال آسایش و امنیت به کار و تمرین و مسابقه بپردازند که این تلاش ها شایسته تقدیر و تحسین است.

 عبدالرحمن رئوفی ملی پوش گلستانی والیبال ساحلی ایران نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شادمانی فراوان دشمن پس از شهادت سردار سلیمانی نشانه ترس و وحشت آنها از قدرت این پهلوان ملی بود اما آنها مطمئن باشند که با ترور ایشان در اراده ایران برای مبارزه با تروریسم خللی ایجاد نخواهد شد. 

وی همچنین گفت که ‌در روزهای آینده یکی از مدال های مسابقات جهانی را به خانواده این شهید گرانقدر تقدیم خواهیم کرد.

 آرش وکیلی دیگر ملی پوش والیبال ساحلی ایران نیز سردار سلیمانی را الگوی مقاومت در برابر ستم و جور معرفی کرد و گفت : دشمنان بدانند ظلم ستیزی ایرانیان در برابر استکبار همچنان ادامه خواهد داشت و خون سردار سلیمانی باعث ریشه دوانی محور مقاومت در جهان خواهد شد.

بهمن طیبی مدیرکل ورزش و جوانان گلستان هم به ایرنا گفت: شهادت سردار مجاهد حاج قاسم سلیمانی عزیز به دست جنایت‌کاران متجاوز به منطقه و عراق، گرچه او را به مقصد مطلوب خود که شهادت در راه خدا و خدمت به خلق بود رساند، ولی همه دوستداران فضیلت و مجاهدت و رهایی مستضعفان آزاده‌ را داغدار کرد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد.

همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار