قیمت‌های نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی پس از یک حمله موشکی به بغداد که نگرانی‌های جدیدی نسبت به تنشها در خاورمیانه ایجاد کرد، افزایش یافت.

قیمت جهانی نفت (۹۸/۱۰/۱۹)

به گزارش گلستان ۲۴؛ بهای معاملات نفت برنت ۴۳ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۶۵ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه رسید. نرخ نفت برنت روز چهارشنبه در واکنش به پاسخ کوبنده سپاه به حمله تروریستی امریکا نوسان زیادی را تجربه کرد و سرانجام تحت تاثیر اظهارات رئیس‌جمهوری امریکا که اعلام کرد واشنگتن پاسخ نظامی نخواهد داد، ۴.۱ درصد سقوط کرد.

قیمت نفت اکنون نسبت به زمان حمله تروریستی هوایی امریکا در عراق و شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، اندکی پایین رفته است.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت امریکا ۶۱ سنت معادل یک درصد افزایش یافت و به ۶۰ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه رسید.

در حمله روز پنج شنبه، دو راکت به منطقه سبز بغداد که مقر سفارتخانه‌ها و ساختمانهای دولتی است، اصابت کرد. با این حال حملات مذکور تلفاتی نداشت و هیچ کس مسئولیت آن را برعهده نگرفت اما نشان داد که التهابات خاورمیانه همچنان استمرار خواهد داشت.

همچنین آمار رسمی نشان داد ذخایر نفت امریکا در هفته منتهی به سوم ژانویه به میزان ۱.۲ میلیون بشکه رشد کرده است در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز کاهش ذخایر به میزان ۳.۶ میلیون بشکه را پیش‌بینی کرده بودند.

در این بین بانک جی پی مورگان پیش‌بینی خود از نرخ نفت برنت در سال ۲۰۲۰ را حفظ کرد و همچنان انتظار دارد میانگین این شاخص نرخ ۶۴ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه باشد.

منبع: ایسنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار