حجت‌الاسلام نوروزپور با اشاره‌به آماده‌سازی ۲ هزار امام‌زاده کشور برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب‌کرمان و هرمزگان، گفت: ۳۰ موکب اربعین حسینی سازمان اوقاف نیز برای کمک به هموطنان سیل‌زده فعال می‌شوند.

آمادگی آستان ۲ هزار امام‌زاده برای کمک به سیل‌زدگان/ فعال‌سازی ۳۰ موکب اربعین حسینی در مناطق سیل‌زده

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام «محمد نوروز پور» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از آمادگی دو هزار امامزاده و بقاع متبرکه برای خدمت رسانی به سیل زدگان استان های سیستان و بلوچستان و بخش هایی از هرمزگان و جنوب کرمان خبر داد و اظهار کرد: از همان روزهای ابتدایی بحران سیل با ارسال ابلاغیه به اماکن متبرکه سراسر کشور از آنها درخواست شد، که برای خدمت رسانی به مردم سیل زده این استان ها فعال و  کمک های جمع آوری شده را هر چه سریعتر به مناطق سیل زده ارسال کنند.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: همچنین، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه مبلغی را از محل خیرات و مبرات برای کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان در نظر گرفته‌ است.

 

وی در ادامه بیان کرد: مردم می توانند کمک های نقدی، مایحتاج ضروری همچون پتو، ظروف آشپزی و غذاهای فاسد نشدنی، کنسرو و آب آشامیدنی را به بقاع متبرکه و امامزادگان تحویل دهند، تا با تدابیر اندیشیده شده این کمک های جمع آوری شده برای ارسال به هموطنان آماده شود.

 

حجت الاسلام نوروزپور تاکید کرد: علاوه بر آن درهای بقاع متبرکه این استان ها از همان ابتدای بحران سیل به روی هموطنان سیل زده باز است و زمینه اسکان و پذیرایی از سیل زدگان را فراهم کرده اند. ضمن اینکه در این امامزادگان برنامه های فرهنگی نیز برای آنها تدارک دیده شده است.

 

وی با اشاره به فعال شدن 30 موکب اربعین حسینی بقاع متبرکه و امامزادگان برای خدمت رسانی به سیل زدگان گفت: این موکب ها که یادگار شهید سردار قاسم سلیمانی هستند، بنابر نظر این شهید بزرگوار که تاکید داشت این مواکب باید در طول سال و به غیر از اربعین و نیز بحران های مختلف فعال شوند، به سیل زدگان استان های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان نیز خدمت رسانی می کنند.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور تصریح کرد: این موکب های اربعین در فروردین سال 98 نیز در استان های خوزستان و گلستان و لرستان به مردم سیل زده خدمت رسانی کردند.

 

وی درباره میزان خسارت های ناشی از سیل در امامزادگان و بقاع متبرکه استان های سیستان و بلوچستان و بخش هایی از کرمان و هرمزگان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه، امامزادگان و بقاع متبرکه و مساجد شهرها در این سیل دچار آسیب نشده اند، اما در روستاها این خسارت ها جزیی بوده است که در حال برآورد خسارت آنها برای تعمیر و بازسازی هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار