یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: قیمت خودرو به مولفه میزان عرضه و تقاضا ارتباط دارد. چنانچه در این هفته عرضه از سوی خودروسازان کاهش یابد، قطعا قیمت خودرو هم گران خواهد شد.

احتمال گرانی خودرو به دلیل کاهش عرضه

به گزارش گلستان ۲۴؛ یک کارشناس بازار خودرو در پاسخ به این پرسش که قیمت خودرو تا پایان هفته چه روندی را دارد گفت: قیمت خودرو به مولفه میزان عرضه و تقاضا ارتباط دارد. چنانچه در این هفته عرضه از سوی خودروسازان کاهش یابد، قطعا قیمت خودرو هم گران خواهد شد. متاسفانه در کشور ارائه آمار تولید و فروش خودرو انگار محرمانه است. بنابراین برآورد دقیقی از میزان تولید خودرو نداریم و نمی‌توانیم هم به طور جامع درباره آینده قیمت خودرو پیش‌بینی داشته باشیم.

 

فربد زاوه افزود: آنچه از وضعیت فعلی خودروسازان مشخصِ این است که به دلیل سیاست‌های پولی کشور تورم در سال آینده مجدد افزایش می‌یابد. به همین دلیل ممکن است قیمت خودرو در سال آینده هم افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

 

او در پاسخ به این پرسش که در فضای سیاسی و اقتصادی فعلی آیا ممکن است صادرات خودرو به بازارهای منطقه عملی شود؟ اظهار کرد: یکی از بازارهای جذاب صادراتی برای بنگاه‌های خودروسازی کشور عراق و سوریه بود. به دلیل مناقشات اخیر سیاسی با کشور عراق ورق برای صادرات خودرو به این بازار منطقه برگشت. آنچه که مشخص است به دلیل ناآرامی‌های سیاسی و تحریم‌های آمریکا صادرات خودرو به هر دو بازار یعنی عراق و سوریه روند پایداری ندارد.

منبعتجارت نیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار