قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۹۵ درصد افزایش به ۱۵۸۹ دلار و ۱۶ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۹۸/۱۱/۱۲

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها در مورد تبعات اقتصادی شیوع سریع ویروس کرونا موجب افزایش اشتها برای سرمایه گذاری در بازارهای امن شده است، قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش بود و در مسیر ثبت بهترین عملکرد ماهانه در طی 5 ماه گذشته قرار گرفت.

قیمت فلز پالادیوم نیز به دلیل کمبود عرضه و افزایش تقاضا در مسیر ثبت بزرگترین افزایش ماهانه از نوامبر 2016 تاکنون قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.95 درصد افزایش به 1589 دلار و 16 سنت رسید. قیمت طلا در ماه ژانویه شاهد رشد بیش از 4 درصدی بود. قیمت طلا در بازار آمریکا در پایان معاملات دیروز با 0.08 درصد افت مواجه بود و به 1587 دلار و 90 سنت رسید.

دیوید مگر، تحلیلگر موسسه های هج فیوچرز در این باره گفت: «کرونا ویروس همچنان یک عامل قدرتمند در تقویت بازار طلاست و نگرانی ها در مورد رشد اقتصاد جهانی در حال آسیب زدن به دیگر بازارهای جهان است. در نتیجه ما شاهد تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا هستیم و همین مسئله سبب رشد قیمت ها شده است.»

پس از افزایش شمار کشته ها به بیش از 200 نفر سازمان بهداشت جهانی اعلام حالت فوق العاده جهانی کرده است.

ایلیا اسپیواک، تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «در حال حاضر موضوع کرونا چیزی نیست که اقتصاد چین بتواند آن را نادیده بگیرد. قطعا رشد اقتصادی چین لطمه خواهد دید اما فعلا نمی توان میزان خسارت اقتصادی وارده را به صورت دقیق ارزیابی کرد.»

نگرانی از گسترش ویروس موجب آشفتگی بازارهای مالی شده و بر میزان سوددهی شرکت ها سایه افکنده است.

علیرغم افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا، میزان تقاضا برای خرید فیزیکی طلا به دلیل تداوم تعطیلات در چین شاهد کاهش بوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار