معاون سازمان حمایت با بیان اینکه جابجایی گروه کالایی شکر تأثیری در تغییر نرخ مصوب آن ندارد، گفت: قیمت درب کارخانه این کالا ۴۰۵۰ تومان و شکر بسته‌بندی ۹۰۰ گرمی در مغازه ۵۴۰۰ تومان است.

جزئیات قیمت مصوب شکر در بازار

به گزارش گلستان ۲۴؛ داوود موسوی معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در جمع خبرنگاران با اعلام جزئیات نرخ مصوب شکر گفت: شکر یکی از کالاهای اساسی کشور بوده که واردات آن در کنار تولید داخلی با دلار ۴۲۰۰ تومانی صورت می‌گیرد بنابراین باید دولت نرخ مصوبی را برای آن تعیین می‌کرد.

وی افزود: هم‌اکنون ذخایر شکر کشور در شرایط بی‌نظیری قرار دارد و علاوه بر واردات مکفی که صورت گرفته، تولید داخلی نیز با همت کشاورزان روانه بازار می‌شود. این در حالی است که هیچ‌گونه تغییر نرخی بابت تغییر گروه کالایی شکر در اولویت‌بندی‌های ارزی در بازار قابل پذیرش نیست.

موسوی گفت: ذخایر شکر هم‌اکنون به میزان تعیین‌شده تأمین گردیده و بنابراین عرضه آن به گروه‌های کالایی دیگر اختصاص یافته است، درحالی‌که قیمت مصوب شکر، درب کارخانه ۴,۰۵۰ تومان تعیین شده و هم‌اکنون نیز به روال سابق باید با همین نرخ فروخته شود.

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه بسته به فله یا بسته‌بندی بودن شکر عرضه شده در بازار، نرخ آن تعیین می‌گردد، گفت: بر این اساس، نرخ شکر ۹۰۰ گرمی ۵۴۰۰ تومان، شکر فله یک کیلوگرمی در مبادی توزیع ۴,۷۰۰ تومان و شکر سفید بسته‌بندی یک کیلویی ۵,۹۰۰ تومان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه آن دسته از کالاهایی که نرخ مصوب ندارند نیز از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مورد نظارت قرار می‌گیرند، افزود: بر این اساس در سامانه اطلاع‌رسانی «قیمت کالا و خدمات»، نرخ آنها در کف و سقف بر مبنای نرخ موجود در کف بازار اعلام می‌گردد بنابراین برخی از اقلام قیمت مصوب دارند که نرخ آنها بدون هیچ‌گونه تغییری نسبت به آنچه که در سامانه ثبت شده، باید در بازار عرضه شود، در مورد سایر کالاها اگرچه عرضه و تقاضا تعیین‌کننده است، اما نرخ‌های معقولی باید در بازار مشاهده گردد.

موسوی با بیان اینکه اپلیکیشن «قیمت کالا و خدمات» یک سامانه شکایت محور است، گفت: در این راستا مردم می‌توانند شکایت خود را در این سامانه ثبت کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به نتیجه برسند. این در حالی است که این سامانه توانایی نظارت گسترده و در جای‌جای کشور را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه می‌دهد و در این میان چنانچه نوسان قیمتی غیرمنتظره‌ای در بازار رخ دهد، می‌تواند مقامات مسئول را آگاه نماید.

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: اولویت‌های کالایی برای نظارت به صورت مرتب، شنبه هر هفته به گروه‌های بازرسی و نظارت استان‌ها ابلاغ می‌گردد تا در کنار نظارت‌هایی که بر سایر گروه‌های کالایی انجام می‌شود، اولویت با پنج قلم کالای تعیین شده در ابتدای هر هفته باشد.

منبع: مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار