رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان این که ارزش هر سهم یک میلیونی سهام عدالت شش برابر شده است، میزان سود هر سهم را بیش از ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و توضیح داد: واریز این سود از سوم اسفند آغاز می‌شود. وی درباره زمان آزادسازی سهام نیز توضیحاتی ارائه کرد.

جزییات جدید سهام عدالت اعلام شد/ سهام یک‌میلیون تومانی هر نفر، حالا چقدر ارزش دارد؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ علیرضا صالح دیروز (یک شنبه) در نشستی خبری، درباره ارزش سهام عدالت گفت: سهام یک میلیون تومانی هر نفر در این زمان بیش از شش میلیون تومان ارزش دارد. وی درباره آزادسازی این سهام، با بیان این که چارچوب نحوه واگذاری نهایی شده است، توضیح داد: در این زمینه، رئیس جمهور و وزیر اقتصاد به مقام معظم رهبری برای کسب اجازه ایشان نامه نوشته‌اند و ما منتظر پاسخ این نامه هستیم. به گفته صالح، پیش‌بینی می‌کنیم تا آبان ۹۹ یا با لایحه‌ای که به مجلس ارائه کرده ایم یا با اجازه تکمیلی مقام معظم رهبری این سهام آزاد شود و برگه‌های آن قابلیت فروش پیدا کند.

صالح اضافه کرد: سازوکار در قالب شرکت‌های سرمایه گذار استانی یا صندوق‌های سرمایه گذاری معامله‌پذیر و منطقه‌ای انجام خواهد شد. وی درباره میزان سود سهام عدالت، اظهار کرد: تا پایان هفته آینده میزان وصولی سود سهام عدالت مشخص می‌شود و واریزی از سوم اسفندماه بااولویت مشمولان کمیته امداد وبهزیستی صورت خواهد گرفت. به گفته وی ممکن است میزان سود امسال برای سهام یک میلیون تومانی از ۲۰۰هزار تومان هم بیشتر باشد. وی از راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری ٢٠ هزار میلیارد تومانی در قالب صندوق سرمایه‌گذاری معامله‌پذیر برای وارد کردن سرمایه‌های خرد مردم به بازار سرمایه خبر داد و افزود: قرار است صندوق‌ها را تاسیس کنیم تا از طریق ثبت سفارش در اختیار مردم قرار بگیرد. وی افزود: برای سهام تا دو میلیون نیز ١٥ درصد تخفیف قائل خواهیم شد. پیش‌بینی شده است با این کار چهار تا پنج میلیون نفر از آحاد مردم وارد بازار سرمایه شوند. امیدواریم مجلس در قانون بودجه این اجازه را به ما بدهد.
 
 
 
منبع: خراسان

 

ارسال نظر

آخرین اخبار