مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوساله را اعلام کرد.

قیمت منطقی گوشت چقدر است؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ سعید سلطانی سربستانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور از کاهش چشمگیر قیمت دام طی ماه‌های اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم‌اکنون قیمت هر کیلو گوساله زنده با کاهش ۴۰ درصدی نسبت به ابتدای سال ۲۵ هزار تومان و گوسفند زنده با افت ۲۵ درصدی ۳۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوساله را برای مصرف‌کننده را ۶۰ هزار تومان و گوشت گوسفندی را ۷۲ تا ۸۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که به سبب سودجویی واسطه و دلال گوشت در مناطق شمال شهر تا جنوب شهر با نرخ‌های حدود ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود که این امر اجهاف در حق مصرف‌کنندگان است.

سلطانی ادامه داد: در حال حاضر تعدادی قابل توجهی دام از مرزهای کشور قاچاق می‌شود که در صورت جلوگیری از این پدیده شوم دیگر نیازی به واردات گوشت برای تنظیم بازار داخل نیست.

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور از انباشت چشمگیر دام در واحدهای دامداری خبر داد و گفت: با توجه به زایش مناسب در بخش دام سبک و ازدیاد دام در واحدهای دامداری از مسئولان ذیربط انتظار می‌رود که مجوز صادرات دام را به طور معمول صادر کنند، چرا که با استمرار این روند دامداران قادر به ادامه تولید نخواهند بود.

صادرات دام تنها راه‌حل مناسب از تولید داخل
سلطانی با اشاره به اینکه صادرات دام سوپاپ اطمینانی برای دامداران به شمار می‌رود، با وجود تعدد دام در واحدهای دامداری و زیان چشمگیر تولیدکنندگان طی ماه‌های اخیر تنها راه‌حل حمایت از تولید داخل صادرات به شمار می‌رود در غیر این صورت بی‌توجهی به این موضوع بنا به دلایل مختلف می‌تواند مشکل‌ساز شود.

مدیر عامل دامداران کشور در پایان درباره آینده بازار گوشت، گفت: با توجه به ازدیاد عرضه در برابر تقاضا قیمت دام و گوشت قرمز در ایام پایانی سال نوسانی نخواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار