دادوستد آنلاین ارز امکان‌پذیر شد. در همین راستا از اپلیکیشن خاصی که به همین منظور طراحی شده است رونمایی شده است.

خریدوفروش آنلاین ارز ممکن شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ معامله آنلاین ارز سال‌هاست که در بیشتر کشورهای جهان قانونی و رایج است. اینک رئیس کانون صرفان ایران در گفتگو با گسترش نیوز از امکان‌پذیر شدن این نوع معامله در ایران و رونمایی از اپلیکشین خاصی که به همین منظور طراحی شده است سخن می گوید. با گسترش نیوز همراه باشید.

کامران سلطانی زاده اظهار داشت: شورای پول و اعتبار سال گذشته اقدام بسیار مهمی را به سرانجام شد. بازار سرمایه باید شفاف باشد بنابراین این شورا «تشکیل بازار متشکل ارزی» را به تصویب رساند. یکی از سازوکارهای اجرایی این بازار، معامله آنلاین ارز است. به‌این‌ترتیب عرضه‌کنندگان و متقاضیان ارز می‌توانند به‌طور مستقیم و در واقع بدون واسطه در فضای آنلاین خریدوفروش داشته باشند.  

رئیس کانون صرفان ایران در ادامه اظهار داشت: عده‌ای معتقد بودند که فعالیت اینترنتی صرافی‌ها با ماده بیست و هشت قانون «دستورالعمل اجرایی تاسیس و فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها» مغایرت دارد. باید گفت که این استدلال صحیح نیست و با توجه به مصوبه‌ای که یک ماه قبل شورای پول و اعتبار به تصویب رساند هیچ منعی برای فعالیت آنلاین صرافی‌ها وجود دارد.  

کامران سلطانی زاده در ادامه گفت: کانون پیش‌بینی‌های لازم را به عمل آورده است و زیرساخت این کار را فراهم کرده است. در همین راستا اپلیکیشنی طراحی کرده‌ایم که دی ماه در دانشگاه تهران رونمایی شد. تعدادی زیادی از مسولان سازمان های متولی در این مراسم حضور داشتند. به‌این‌ترتیب مردم می‌توانند در فضایی سالم و رقابتی ارز منظور نیاز خود را دادوستد کنند. فضای کار رسمی و مطمئن است. امیدواریم با استقبال گسترده از این امکان شاهد تبدیل این اپلیکیشن به بازار رسمی و مرجع ارز در کشور باشیم.  

لازم به ذکر است که وی چندی پیش در گفتگو با گسترش درباره این اپلیکیشن اظهار داشته بود: این اپلیکیشن طیف وسیعی از خدمات را ارائه می‌دهد. اعلام قیمت روز انواع ارز, رتبه‌بندی صرافی‌ها, درج پیشنهادات و انتقادات از آن جمله است. مردم با استفاده از گزینه موقعیت‌یاب می‌توانند به آدرس همه صرافی‌های کشور دسترسی داشته باشند. در اینده جزئیات خدمات اپلیکشین کانون صرافان را اعلام خواهیم کرد.

/گسترش نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار