رییس اتاق بازرگانی ایران از دولتی ماندن سازمان تامین اجتماعی انتقاد کرد.

سازمان تامین اجتماعی غیر دولتی می شود؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، غلامحسین شافعی امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، اظهار کرد: متاسفانه بعضا صحبت‌هایی مطرح می‌شود مبنی بر این‌که نسل جدید ما رفاه طلب شده و به دنبال کار نیست. این تعبیر بسیار غلط است زیرا فرهنگ ما باید نسل‌ها را به سمت کار مولد ببرد، اما در عمل ما چنین چیزی نمی‌بینیم.

به گفته رییس اتاق بازرگانی ایران، اقتصاد ایران در دهه‌های گذشته به نفت و رانت خو گرفته و در آن تولیدکنندگان واقعی جایگاه مناسبی ندارند. ما باید برای عبور از این شرایط به سمت اصلاح این فرهنگ حرکت کنیم و به جای آنکه به فعالان غیرمولد پاداش دهیم، تولیدکنندگان واقعی را حمایت کنیم.
 
 
 
وی با انتقاد از دولتی ماندن سازمان تامین اجتماعی، تصریح کرد: این سازمان از نظر جایگاه رتبه بسیار بالایی دارد و با بخش قابل توجهی از جامعه ارتباط مستقیم می‌گیرد، اما وقتی مدیرعامل این سازمان مستقیما از خود دولت انتخاب می‌شود و نمایندگان کارگری و کارفرمایی در این سازمان در اقلیت هستند، نمی‌توان انتظار داشت که مشکلات به راحتی برطرف شود.
 
 
 
شافعی با بیان این‌که برای ایجاد اشتغال درست باید مسائل زیرساختی را در نظر گرفت، بیان کرد: این‌که ما بخواهیم با توزیع پول در روستاها شغل ایجاد کنیم قطعا راه به جایی نخواهد برد، زیرا فعالیت اقتصادی نیاز به توسعه زیرساخت و به وجود آوردن زنجیره تولید دارد.
 
 
 
به گفته رییس اتاق بازرگانی ایران، یکی دیگر از مسائلی که باید برای آن نگران بود، مشکلات صندوق‌های بازنشستگی در کشور است. این صندوق‌ها متاسفانه در ایران نتوانستند مانند نمونه‌های موفق خارجی عمل کنند و در صورت ادامه‌ی این مسیر افزایش بدهی و سوء‌استفاده از منابع کشور می‌تواند مشکلاتی جدید را در کنار دیگر دغدغه‌های موجود شکل دهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار