دبیر هیات بازرسی ستاد انتخابات بندرگز:

دبیر هیات بازرسی ستاد انتخابات بندرگز از نامزد‌های انتخاباتی خواست تا با رعایت قانون، زمینه برگزاری انتخاباتی پر شور و به دور از تخلف را فراهم آورند.

نامزد‌های انتخاباتی با رعایت قانون، زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را فراهم آورند
به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد مهرگانفر دبیر هیات بازرسی ستاد انتخابات بندرگز گفت: تخریب و توهین به دیگر نامزد‌ها به رغم غیر اخلاقی بودن، مغایر با قوانین است و با این گونه موارد با جدیت برخورد می‌شود.

او بیان داشت: اقدامات مغایر امنیت ملی نظیر تفرقه قومی و مذهبی، دادن وعده‌های خارج از اختیارات قانونی توسط نامزد‌ها، هرگونه تخریب، هتک حرمت و حیثیت نهاد‌ها، افراد و یا نامزد‌ها از سوی نامزد‌های انتخاباتی و دیوار نویسی را مطابق ماده ۶۵ قانون انتخابات در فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات توسط نامزد‌ها، احزاب و گروه‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی جرم است و متخلفان علاوه بر مجازات‌های مقرر در قوانین مربوطه به مجازات درجه ۶ قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس نیز محکوم می‌شوند.

دبیر هیات بازرسی ستاد انتخابات بندرگز ادامه داد: استفاده از آثار تبلیغاتی متضمن موارد مغایر عفت عمومی و یا موازین شرع، اخلال و برهم زدن اجتماعات و سخنرانی‌های قانونی و تعرض به ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌ها، استفاده از کاروان‌های تبلیغاتی و استفاده از بلندگو در خارج از محیط سخنرانی و استفاده از حمایت و امکانات بیگانگان اعم از مالی و غیرمالی در تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی هم در فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات جرم است.

مهرگانفر اظهار داشت: هیات بازرسی و مسئولان تحرکات انتخاباتی نامزد‌ها را به خوبی رصد و با هرگونه تحرک و عمل مغایر با قانون برخورد می‌کنند.

او بیان کرد: در این راستا لازم است تا نامزد‌ها طرفداران خود را نیز به رعایت موازین قانونی دعوت کنند.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار