مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اعلام کرد؛

عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان،گفت: بیشترین آثار راه یافته به مرحله نهایی جشنواره از استان های گلستان،اصفهان و تهران است.

۱۱۱ اثر از ۵۹ هنرمند به مرحله نهایی دومین جشنواره ملی نگارگری آیات راه یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری ضمن قدردانی از دبیر جشنواره محمدرضا عباسپور و کلیه عوامل برپایی این رویداد قرآنی و هنری ، گفت: در مجموع ۳۵۰ اثر از ۱۱۲ هنرمند به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از داوری اولیه ۱۱۱ اثر از ۵۹ هنرمند با مرحله نهایی راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه دومین جشنواره ملی نگارگری آیات در بخش های اصلی نگارگری  وطراحی سنتی و بخش ویژه نماز و نیایش برگزار می شود، افزود:  آثار هنرمندان ۱۳ استان کشور به مرحله ی داوری نهایی راه یافتند که بیشتری تعداد آثار راه یافته  به ترتیب مختص به استان های گلستان، گلستان، اصفهان است.

کشمیری با اشاره به اینکه پس از داوری نهایی تعداد ۷۵ اثر به مرحله ی نمایشگاهی را خواهند یافت، افزود:  نمایشگاه در تاریخ ۸ اسفندماه همزمان با آیین اختتامیه در تالارفخرالدین اسعد گرگانی گشایش می یابد و به مدت یک هفته دایر خواهد بود.

وی درباره اقدامات صورت گرفته در بخش جنبی جشنواره، گفت: با هدف حضور پرشور هنرمندان استان گلستان، کارگاهی آموزشی با حضور استاد علی قلی پور از اساتید کشوری استان در تاریخ ۲۳ بهمن ماه در گرگان برپا شد.

کشمیری با قدردانی از بهمن شریفی، امیرحسین آقامیری و حبیب اله سوخته سرایی داوران این جشنواره ی قرآنی، گفت: آیین اختتامیه و اعلام اسامی برگزیدگان و اهدای جوایز در تاریخ ۸ اسفند ماه سال جاری در تالارفخرالدین اسعد گرگانی خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار