رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس از ضدعفونی کردن تمامی بقاع متبرکه این شهرستان برای مقابله با بیماری کرونا خبر داد.

ضدعفونی کردن بقاع متبرکه گنبدکاووس/ ممنوعیت توزیع نذری بدون بسته‌بندی

به گزارش گلستان ۲۴؛ صالح محبی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور، استان و شهرستان گنبدکاووس و لزوم مقابله همه جانبه با این بیماری، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها و ادارات باید در کنار هم به کنترل این بیماری کمک کنند.

وی با بیان اینکه با فرا رسیدن ایام نوروز و تعطیلات سال جدید هجری شمسی قطعا اماکن مقدسه و بقاع متبرکه مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران نوروزی خواهد بود، افزود: آستان مقدس «امامزاده یحیی بن زید (ع)» و «بقعه ملاعلی عطا دانشمند» مهم‌ترین بقاع متبرکه‌ای هستند که در نوروز سال‌های گذشته میزبان تعداد بسیاری از گردشگران بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس از ضدعفونی بقاع متبرکه این شهرستان و سایر شهرستان‌های مجاور به صورت مکرر در هر روز خبر داد و گفت: به منظور حفظ سلامتی هموطنان و زائران عزیز تمامی بقاع متبرکه  شهرستان‌های اطراف این شهرستان روزانه در چندین نوبت ضدعفونی می‌شود.

* تمامی کفشداری‌های بقاع متبرکه نیز به صورت مداوم ضدعفونی می‌شود

محبی با تاکید بر اینکه تمامی کفشداری‌های بقاع متبرکه نیز به صورت مداوم ضدعفونی می‌شود، ادامه داد: به همه خادمین عزیز بقاع متبرکه نیز اعلام کرده‌ایم به مراجعه‌کنندگان کیسه‌های پلاستیکی برای نگهداری کفش تحویل شده و استفاده از کیسه‌ای پارچه‌ای چندبار مصرف در بقاع متبرکه را ممنوع اعلام کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه رعایت بهداشت فردی نیز باید در کنار همه اقدامات بهداشتی در فضای عمومی مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: از همه زائران و مسافران عزیز تقاضا داریم تا جایی که امکان دارد از سجاده و مهر شخصی استفاده کرده و از تماس مستقیم و بوسیدن ضریح مطهر خودداری کنند.

* لغو تمامی مراسمات و تجمعات غیرضرور در بقاع متبرکه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس بر لغو تمامی مراسمات و تجمعات غیرضرور در بقاع متبرکه تاکید کرد و افزود: به همه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی ابلاغ کرده‌ایم که از پخش هرگونه نذری اعم از غذای پخته و خام فاقد بسته‌بندی تا زمان اعلام رفع خطر از سوی مراجع ذی‌ربط خودداری کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار