قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۶۴۳ دلار و ۷۶ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۹۸/۱۲/۱۴

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از رویترز، در حالی که فدرال رزرو آمریکا با هدف کمک به کاهش تبعات منفی اقتصادی ویروس کرونا اقدام به کاهش نرخ بهره کرده است، قیمت طلا روز چهارشنبه افزایش داشت و رشد قیمت 3 درصدی جلسه قبلی را تداوم بخشید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1643 دلار و 76 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز سه شنبه بیشترین رشد قیمت یک روزه از سال 2016 تاکنون را به ثبت رساند. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با 0.1 درصد رشد به 1645 دلار و 30 سنت رسید.

فدرال رزرو آمریکا روز سه شنبه در یک اقدام اضطراری و با هدف حمایت از اقتصاد این کشور در برابر تبعات ویروس کرونا، نرخ بهره را 50 واحد کاهش داد.

مارگارت یانگ تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «اقدام شب گذشته فدرال رزرو احتمالا قبلا تاثیر خود را بر بازار گذاشته است. بنابراین رشد قیمت طلا فعلا محدود خواهد بود.»

کاهش نرخ بهره اضطراری توسط فدرال رزرو آمریکا، اولین اقدام خارج از برنامه بانک مرکزی این کشور از زمان بحران مالی سال 2008 به شمار می رود.

یانگ افزود: «اگر فدرال رزرو نرخ بهره را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، این سیگنال را به صورت قوی ارسال خواهد کرد که ما در حالت بحرانی قرار داریم.» وی افزود، فدرال رزرو ممکن است در نشست ماه مارس وضعیت فعلی را حفظ کند و قبل از برداشتن گام های بیشتر به ارزیابی عملکرد اقتصادی آمریکا بپردازد.

کاهش نرخ بهره موجب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهای امنی مانند بازار طلا می شود و قیمت ها را در این بازارها بالا می برد. اما با این وجود، این کاهش نرخ بهره نگرانی سرمایه گذاران در بازارهای بورس را هنوز مرتفع نکرده به نحوی که هر 3 شاخص کلیدی بورس آمریکا دیروز با افت 3 درصدی مواجه بود.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار