حجت الاسلام ولی نژاد گفت: طلاب گلستانی آمادگی دارند با فراگیری آموزش ابتدایی به کمک پرستاران بشتابند و در بخش هایی که کمبود پرستار وجود دارد برای درمان مبتلایان به کرونا با بخش درمانی مشارکت کنند.

​اعلام آمادگی طلاب گلستانی برای کمک به پرستاران/ تعطیلی نماز جماعت و مراسمات مذهبی برای پیشگیری از کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورالله ولی نژاد» امروز(سه شنبه 20 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در شرایط امروز که جامعه از بحران بیماری کووید19 رنج می برد همه مردم باید همکاری کنند تا بر نگرانی جامعه نیفزایند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: کرونا ویروس خطرناکی است و شیوع آن بالا است و در صورتی که همه رعایت نکنند ممکن است دامنه آن وسیع شود.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در خصوص کروناویروس فرمودند اگر همه مردم برای کنترل بیماری همکاری کنند یک حسنه و ثواب محسوب می شود و کسانی که موجب شیوع و نشر آن شوند اقدام آنها گناه و سیئه محسوب می شود.

 

حجت الاسلام ولی نژاد یادآور شد: به همه مساجد و هیئات مذهبی اعلام کردیم از برگزاری هر گونه مراسم مذهبی اعم از ولادت ها و شهادت ائمه(علیه السلام) اجتناب کنند، همچنین امسال برای سلامتی مردم اعتکاف را تعطیل کردیم و به مساجد و ائمه جماعات و نمازگزاران اعلام شده تا جایی که ممکن است برپایی نمازهای جماعت را تعطیل کنند تا موجب تجمع نشود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 90 درصد نمازهای جماعت در استان گلستان برای پیشگیری از کرونا تعطیل شده است و آن تعداد اندکی از مساجد که همچنان نماز جماعت برپا می کنند به زودی تعطیل خواهند کرد.

 

وی متذکر شد: به روحانیون و طلاب سپرده شد تا علاوه بر اینکه از برگزاری مراسم پرهیز کنند حداکثر همکاری را با مجموعه های بهداشتی، خدماتی و اجرایی داشته باشند و حتی طلاب گلستانی آمادگی دارند با فراگیری آموزش ابتدایی به کمک پرستاران بشتابند و در بخش هایی که کمبود پرستار وجود دارد برای درمان مبتلایان به کرونا با بخش درمانی مشارکت کنند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد بیان کرد: ضدعفونی معابر سطح شهر توسط تشکل های دینی، هیئت های مذهبی، بچه های مسجد، گروه های جهادی و بسیج در حال انجام است و این اقدام همچنان ادامه دارد و اگر امکانات و مواد ضدعفونی کننده را به میزان کافی در اختیار داشته باشند، می توانند کار خود را توسعه بدهند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در پایان خاطرنشان کرد: اکیداً از مردم درخواست می کنیم برای قطع زنجیره انتقال همکاری جدی داشته باشند و در مراقبت ها و بهداشت محیط کوتاهی نکنند چراکه به فرموده رهبر معظم انقلاب کوتاهی گناه نابخشودنی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار