رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: آمارها نشان می دهند که شمار کودکان مبتلا به کرونا در مقایسه با سایر گروه های سنی چندان قابل ملاحظه نیست.

کودکان چه تعداد از مبتلایان به کرونا را تشکیل می‌دهند؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهرداد شریفی، رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در خصوص معنا کرونا گفت: کرونا به معنای تاج یا هاله است و شکل ظاهری آن شبیه به یک تاج سلطنتی است که طیف وسیعی از ویروس‌ها را شامل می‌شود.

او افزود: ساده‌ترین نوع این ویروس سرماخوردگی معمولی و پیچیده‌ترین آن نیز می توان به بیماری کرونا اشاره کرد که در گذشته بیماری‌هایی مانند سارس و نوعی آنفولانزا بوده اما عامل مرگباری که این روزها دنیا را به حالت اضطرار در آورده، جدیدترین نوع این ویروس است.

شریفی بیان کرد: کرونا جزئی از خانواده ویروس ها به شمار می آید که می توانند طیف وسیعی از بیماری ها را از سرماخوردگی معمولی تا سندروم تنفسی حاد شدید ( سارس ) ایجاد کنند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز اظهار داشت: مبتلایان به ویروس کرونا در جهان روندی صعودی دارد و شمار افرادی که علائم بیماری را در خود مشاهده می کنند رو به افزایش است اما خوشبختانه همین آمارها نشان می دهند که شمار کودکان مبتلا در مقایسه با سایر گروه های سنی چندان قابل ملاحظه نیست.

این مقام مسئول در ادامه گفت: این در حالی است که شمار کودکان مبتلا شده به سارس بسیار اندک و مرگ و میری در اثر ابتلا به این بیماری در میان آن ها گزارش نشده است.

شریفی تصریح کرد: یکی از علائم جدی بیماری کرونا عفونت شدید است که در کودکان به صورت خفیف تر بروز می کند و یا اصلا علائمی در آن ها مشاهده نمی شود، زیرا سیستم دفاعی بدن آن ها در مقابل این بیماری مقاوم تر است.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز اذعان داشت: کودکان از ابتلا به این بیماری کاملا مصون هستند و همواره باید آموزش ها و تذکرات لازم را به آن ها یادآوری کنیم و هرگونه نشانه ای از بیماری را جدی بگیریم.

او با اشاره به رعایت اصول بهداشتی در کودکان افزود: اگر کودک شما بیماری زمینه ای دارد، احتمال مبتلا شدن او به این ویروس نسبت به سایر کودکان افزایش می یابد.

شریفی درباره شنیدن اخبار نگران کننده از طرف کودکان همانند بزرگسالان که دچار وحشت و آشفتگی می شوند، اظهار کرد: بهتر است با آن ها در خصوص این بیماری و نحوه صحیح مراقبت و پیشگیری صحبت کنیم و این اطمینان را بدهیم که مشروط بر رعایت کردن موارد بهداشتی خطر کمتری متوجه آن ها خواهد بود.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در پایان گفت: ایجاد آرامش روانی در کودکان و مقابله با ترس ها و وحشت هایی که در اثر شنیدن اخبار مختلف در آن ها به وجود می آید نیز به اندازه مراقبت های بهداشتی حائز اهمیت است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار