بازدید استاندار از کانال حفاظتی ناردانلی گمیشان، توقیف تریلی حامل ۹۸ راس دام قاچاق در بندرگز و تب‌سنجی و غربالگری بیش از ۱۷۰ هزار نفر در هفته گذشته توسط هلال احمر از جمله خبرهای چهارشنبه گلستان است.

بازدید استاندار گلستان از کانال حفاظتی گمیشان و چند خبر کوتاه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، استاندار گلستان با حضور در گمیشان از روند ایجاد کانال حفاظتی و ایجاد کانال در مسیر شهر گمیش تپه به روستای ناردانلی بازدید کرد.

هادی حق شناس در این بازدید گفت : اقدامات صورت گرفته مانند ایجاد دیواره های حفاظتی و تخلیه بخشی از آب پشت سدهای وشمگیر و گلستان در جلوگیری از سیل مجدد و محافظت از مناطق مسکونی موثر است.

**

رییس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس از ترمیم دیواره کانال اصلی آبرسانی تالاب بین المللی آلاگل در غرب روستای اوخی تپه خبر داد و گفت: شکستگی کانال آبرسان در هفته پایانی سال ۹۸ موجب اتلاف و خروج آب به سمت دشت‌های حاشیه این تالاب شد.

**

فرمانده انتظامی بندرگز از توقیف یک دستگاه تریلی حامل ۹۸ راس دام قاچاق در پلیس راه نوکنده این شهرستان خبر داد و گفت : در این عملیات ۶۹ گوسفند و ۲۹ گوساله به ارزش تقریبی ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف و سه متهم این پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

**

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: در حال حاضر ۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زیر کشت گیاهان دارویی قرار دارد.

مختار مهاجر با اشاره به درآمدزایی کشت گیاهان دارویی گفت: کشت این گیاهان حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر هکتار درآمد خالص برای کشاورزان به همراه دارد.

**

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: برای فصل بهار پیش بینی می شود که متوسط بارش بیشتر از سال گذشته باشد

**

فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: با تلاش ماموران انتظامی، سارق سابقه‌داری که اقدام به ۳۱ فقره سرقت کابل‌های برق از شبکه هوایی توزیع نیروی برق روستاهای این شهرستان می‌کرد دستگیر شد.

سرهنگ محمود علیفر اظهار داشت: از این سارق سابقه دار، مقداری کابل برق سرقت شده و همچنین آلات و ادوات سرقت کابل‌های برق کشف و ضبط شد.

**

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت: هنرمندان صنایع‌دستی استان ار نیمه اسفند تاکنون به دلیل افزایش نیاز به ماسک در روزهای شیوع ویروس کرونا، به صورت داوطلبانه و برای جلوگیری از شیوع این ویروس  ۶۵ هزار ماسک در استان تولید و توزیع کردند.

**

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به فعالیت ۵ ایستگاه تب سنجی در ورودی های استان با حضور امدادگران جمعیت هلال احمر گفت : در یک هفته گذشته بیش از ۱۷۰ هزار نفر غربالگری و تب سنجی شدند.

محمدعلی هروی اظهار کرد: همچنین ۲۳۴ نفر که دارای تب و علایم مشکوک به کرونا بودند به مراکز درمانی و بیمارستانی استان معرفی شدند.

**

معاون  هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: برای کادر درمانی استان ماسک N۹۵ به میزان کافی توزیع می شود و برای تهیه لباس گان و محافظ برای کادر درمانی و اقلام بهداشتی مشکلی وجود ندارد.

ابراهیم کریمی با اشاره به تولید روزانه ۴۰ هزار ماسک و ۲۶ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده در استان گفت:با همکاری شرکت پست گلستان، مواد مورد نیاز بهداشتی و ماسک مردم به صورت اینترنتی به در منازل ارسال می شود تا نیازی به حضور شهروندان در بازار و داروخانه ها نباشد.

**
مدیر کل کمیته امداد امام گلستان از توزیع بیش از ۳۷ هزار بسته اقلام بهداشتی بین مددجویان کمیته امداد گلستان خبر داد و گفت: پس از تعطیلات نوروزی ۲۰ هزار بسته بهداشتی بین خانواده مددجویان توزیع خواهد شد.

**

رییس پلیس راه گلستان گفت: میزان ورود مسافر به استان در تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۷ درصد کاهش داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار