در زمستان ۹۸ سهم جمعیت بیکار فارغ التحصیلان عالی از کل بیکاران ۳۹ درصد بوده است که بررسی تغییرات این شاخص نشان می دهد که نسبت به فصل مشابه سال قبل افزایش داشته است.

بیکاری فارغ التحصیلان بیشتر شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم، مطابق آخرین آمار مرکز آمار،نرخ بیکاری جوانان ١٥ تا ٢٤ ساله حاکی از آن است که ٢٥,٧ درصد از فعالان این گروه سنی در زمستان١٣٩٨ بیکار بوده‌اند. بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد، این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان ١٣٩٧) ٢.٤ درصد کاهش یافته است.

در زمستان 98 سهم جمعیت بیکار فارغ التحصیلان عالی از کل بیکاران 39 درصد بوده است که این سهم در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بالاتر است بررسی تغییرات این شاخص نشان می دهد که نسبت به فصل مشابه سال قبل 1.4 درصد افزایش داشته است.

بررسی نرخ بیکاری گروه سنی  ١٨ تا ٣٥ ساله نیز نشان می‌دهد که در زمستان ١٣٩٨، ١٧,٨ درصد از جمعیت فعال این گروه سنی بیکار بوده‌اند. این در حالی است که تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد این نرخ نسبت به زمستان ١٣٩٧، به میزان ١.٦ درصد کاهش یافته است.

بررسی سهم اشتغال ناقص جمعیت ١٥ ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که در زمستان ١٣٩٨، 10,٤ درصد جمعیت شاغل،‌ به دلایل اقتصادی (فصل غیرکاری، رکود کاری، پیدا نکردن کار با ساعت بیش‌تر و…) کم‌تر از ٤٤ ساعت در هفته کار کرده و آماده برای انجام کار اضافی بوده‌اند. این در حالی است که ٣٥.٣ درصد از شاغلین ١٥ ساله و بیش‌تر، ٤٩ ساعت و بیش‌تر در هفته کار کرده‌اند.

بحران بیکاری و اشتغال ,

بحران بیکاری و اشتغال ,

 

ارسال نظر

آخرین اخبار