رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت که حقوق‌ها و یارانه‌ها به موقع و سر وقت پرداخت خواهد شد.

پرداخت حقوق کارمندان و کارگران و یارانه‌ها به تأخیر خواهد افتاد؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خانه ملت، محمدباقر نوبخت در جلسه علنی مجلس که درباره شیوع کرونا و تأثیرات آن در کشور برگزار شده بود، اظهار کرد: آثار کرونا تاکنون روی منابع دولت اثر گذاشته است.

وی افزود: یکی از مؤلفه‌های تأمین منابع در بودجه سال جاری فروش نفت و فرآورده‌های آن بوده که با عنایت به کاهش تقاضای جهانی و افت قیمت نفت می‌توانیم اعلام کنیم بیماری کرونا روی منابع ریالی ما تاثیر گذاشته است.
 
 
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به دریافت مالیات در کشور گفت: با توجه به شرایط رکود و تصمیم دولت برای همراهی با بنگاه‌های تولیدی و کسب و کارهای خرد در این بخش امحال سه ماهه را اعمال کردیم که از نظر درآمدهای دولت از بخش مالیات این بخش هم با عدم تحقق مواجه شد؛ لذا فقط بخش واگذاری دارایی‌های مالی دولت باقی مانده است.
 
 
 
نوبخت خاطرنشان کرد: با  منابع فعلی دولت، مخارج غیرقابل اجتناب هم داشته‌ایم که این منابع نه‌تنها روی خزانه و منابع عمومی و بودجه‌ای تأثیر گذاشته است، بلکه باید بگویم ما بایستی بخشی از تعهدات مان مانند پرداخت ۴۰ و اندی هزار میلیارد ریال یارانه ماهانه و ۳۰ و اندی هزار میلیارد ریال یارانه معیشتی و ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم و پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از طرح سلامت و پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهم دولت برای پرداخت به نهادهای حمایتی باید تحقق پیدا کند البته فردا هم قرار چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومن برای یارانه‌ها پرداخت شود ضمن اینکه پرداخت ۱۰ فروردین یارانه معیشتی بنزین هم انجام شد.
 
 
 
وی گفت: مصرف بنزین از ۹۰ میلیون لیتر در روز در حال حاضر به ۴۲ میلیون لیتر رسیده است و آنچه می‌توانستیم از محل صرفه جویی بنزین داشته باشیم و بتوانیم به کشورهای همسایه صادرات کنیم به دلیل وضعیت کرونا در آنجا، امکان پذیر نیست.
 
 
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد:‌ امکان تأخیر در حقوق‌ها و یارانه‌ها وجود ندارد به همین دلیل دولت باید هنر زیادی به خرج داده تا جایی که امکان دارد طرح‌های عمرانی و پروژه‌هایی که مردم انتظار دارند اجرایی و دنبال کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار