لادن حیدری با تبیین خسارت‌های وارده به مراکز انتشاراتی و کتابفروشی‌ها در بحران شیوع بیماری کرونا از پیگیری این وزارتخانه برای حمایت از همه کسب و کارهای آسیب دیده ایجاد مراکز انتشار و توزیع کتاب کتابفروشی ها و چاپخانه ها قرار دادی خبر داد.

حمایت همه جانبه دولت از کسب و کارهای فرهنگی آسیب دیده

به گزارش گلستان ۲۴؛ لادن حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اعلام این خبر افزود: طبق مصوبه هیأت دولت و با تشخیص و تعیین این وزارتخانه، مراکز فرهنگی و هنری به طور کلی و کسب و کارهای آسیب‌دیده فرهنگی، هنری و رسانه‌ای به طور اخص که با هدف حفظ سلامت و جان مردم عزیز کشورمان با تعطیلی سراسری از منافع مادی‌شان صرفنظر کرده اند و طبق برآوردهای اولیه تا کنون متحمل میلیاردها تومان خسارت شده‌اند، مورد حمایت همه‌جانبه قرار خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: با توجه به هزینه‌کرد ناشران و ‌کتابفروشان در آستانه جشن‌های سال نو و در انتظار برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب، تعطیلی کسب و کارها و تعویق برگزاری نمایشگاه‌ها، موجبات ضرر و زیان و عدم توانایی‌شان در پرداخت تعهدات مالی شد که با رایزنی‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کسب و کارهای بخش فرهنگ و هنر نیز در فهرست ده‌گانه مصوب هیأت دولت برای حمایت قرار دارند.

حیدری افزود: در همین راستا در مکاتبه‌ای اختصاصی با رئیس سازمان تأمین اجتماعی در 9 فروردین ماه جاری خواهان حمایت از "ناشرین، کتابفروشان و مراکز پخش و توزیع کتاب" به طور ویژه شده‌ است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با  بیان دغدغه‌های اهالی فرهنگ و هنر، ابراز امیدواری کرد که تمهیدات دولتی در اعطای تسهیلات و استمهال و تخفیف‌های قانونی در پرداخت عوارض و مالیات‌ها و دیگر دیون صاحبان کسب و کارهای بخش فرهنگ و هنر از نگرانی‌های اقتصادی جامعه فرهنگی و هنری کشور بکاهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار