فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، ضمن بیان نتایج برخی نظرسنجی های صورت گرفته در تهران، بیان کرد: ۳۲ درصد مردم اعتقادی به شستن دست ها به مدت ۲۰ ثانیه ندارند.

چند درصد مردم شستن دست ها به مدت ۲۰ ثانیه را جدی نمی گیرند؟
به گزارش گلستان ۲۴؛ دکتر علیرضا زالی از بستری۳۴۰ مورد ابتلای جدید در بخش های عادی و ۸۰ مورد بستری در بخش ویژه خبر داد و گفت: آمار در تهران تغییر شگرفی نداشته است و همانطور که پیش از این گفته شد در تهران از الگوی تکانه های سینوسی برخوردار هستیم و تحلیل این آمارها به زمان بیشتری نیاز دارد.
 
 
به گفته وی، عواقب حضور پرتراکم مردم در روزهای اخیر را باید در آمارهای بعدی قضاوت کرد.
 
فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران با بیان اینکه ستاد به طور مرتب در حال نظرسنجی و افکار سنجی است، افزود: در نظرسنجی جدید ما در تهران ۳۲ درصد مردم هنوز اعتقاد یا تجربه شستن دست به مدت ۲۰ ثانیه را ندارند که می تواند آمار خطرناکی باشد؛ یعنی قریب یک سوم مردم به این موضوع توجه نمی کنند.
 
وی عنوان کرد: همچنین حدود ۸۶,۴ درصد مردم معتقد بودند با اعمال محدودیت بیشتر در تهران با تضمین مهار بیماری موافقت دارند که این موضوع نشاندهنده همراهی آن هاست.
 
دکتر زالی در پایان، تصریح کرد: طبق نظرسنجی ها ۷۵ درصد ترددهای مردم برای تامین مایحتاج روزانه آنها بوده که اگر این امکان در بستر دیجیتال یا سایر سازوکارها فراهم شود، نشان می دهد بار ترددها علی رغم فعالیت ادارات کاهش می یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار