بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی، زنگ خطر وقوع سیل در 8 استان ،چهار محال و بختیاری، فارس، کهگیلویه و بویر احمد،اصفهان، لرستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و تهران به صدا در آمده است.

کشور در وضعیت نارنجی / به صدا درآمدن زنگ خطر وقوع سیل، در 8 استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ مرتضی سلیمی رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که از صبح امروز - جمعه - 22 فروردین ماه-  چه مناطقی دچار سیلاب شده اند پاسخ داد: ١٥ استان اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی و شمالی، سمنان، فارس، قم، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان و یزد متاثر از بارندگی های اخیر هستند که بر اساس نیاز ١٩شهر و روستا و ١ محورکوهستانی امداد رسانی شده است که خداروشکر از صبح امروز سیلی گزارش نشده و خسارت زیادی به مناطق ما وارد نشده است.

وی ادامه داد: در 48 ساعت گذشته به ٤٦نفر اسکان اضطرای، انتقال ١٣نفر به مناطق امن، تخلیه آب از ٢٤واحد مسکونی، رهاسازی ٤دستگاه خودرو از مسیر سیلاب و... جزو اقداماتی بوده که هلال احمر در کشور انجام داده است.

او در پاسخ به این سوال که کدام مناطق کشور در حال حاضر در وضعیت قرمز از قرار دارند گفت: هم اکنون ما نقطه قرمز نداریم بلکه بر اساس هشدارها در سطح نارنجی هستیم که نشان دهنده این است که امکان وقوع سیل وجود دارد.

 سلیمی در پایان به اطلاعیه ستاد ملی فرماندهی وپشتیبانی مدیریت سیلاب شرکت مدیریت منابع آب ایران اشاره کرد گفت:  براساس هشدار سطح نارنجی ،سازمان هواشناسی کشور وپیش بینی و پایش مدل های جهانی و منطقه ای آب و هوا ،محتمل وقوع سیلاب تا روز یکشنبه 24 فروردین در استان هایی که بارندگی در آنها ادامه دارد وجود دارد و احتمال سیلابی شدن در استان ها از بعدظهر امروز قوی است.

وی تاکید داشت: لازم است مدیران عامل شرکت های آب منطقه ای ضمن هماهنگی و احراز حداکثرآمادگی نسبت به تشکیل جلسات کمیته مدیریت بحران اقدام کنند.مسئولین استانداری ها (بویژه استان های چهار محال و بختیاری، فارس، کهگیلویه و بویر احمد،اصفهان، لرستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و تهران) جهت پیش بینی تمهیدات ، انجام فعالیت ها و اقدامات پیشگیرانه در چارچوب نظامنامه مدیریت سیلاب اقدام کنند. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار