پویش مهربانی و همدلی با عنوان بخشش اجاره بهای مهدهای کودک‌ با توجه به تعطیلی طولانی مدت این مراکز ناشی از شیوع کرونا توسط اداره‌کل بهزیستی گلستان راه‌اندازی شد.

پویش بخشش اجاره بهای مهدهای کودک‌ در گلستان راه‌اندازی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، مدیرکل بهزیستی گلستان روز یکشنبه اظهار داشت: ۷۰ درصد ساختمان مهدهای کودک استان استیجاری است که با توجه به تعطیلی این مراکز از اول اسفند سال گذشته تاکنون بدلیل شیوع بیماری کرونا، پرداخت اجاره بها توسط مدیران این مهدها با مشکل جدی مواجه شده است.

ابراهیم غفاری افزود: در این پویش از ظرفیت خیرخواهی و مشارکت مردم استان استفاده می شود تا با تشویق مالکان به بخشش اجاره یک یا ۲ ماه و یا تخفیف بخشی از اجاره ایام تعطیلی مهدها، حامی این مراکز باشند.

مدیرکل بهزیستی گلستان خاطرنشان کرد: مدیران مهدهای کودک بدون هیچ گونه درآمد، باید علاوه بر پرداخت هزینه پرسنل و اجاره بها با مشکلات تامین معیشت خود کنار بیایند که نتیجه این شرایط ممکن است تعطیلی برخی از این مراکز باشد.

وی ادامه داد: در راستای سلامت کودکان و پیشگیری از شیوع بیماری‌ کرونا فعالیت مهدهای کودک از ابتدای اسفند ماه ۹۸ به صورت کامل متوقف شد.

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت که در راستای حمایت از مالکانی که کل یا بخشی از اجاره بهای خود را بخشیدند به آنان نشان حامی کودک اهدا خواهد شد.

بیش از هفت هزار کودک در ۲۴۲ مهدکودک گلستان آموزش های گوناگون را فرا می گیرند.

۷۵ مهد کودک گلستان در روستا، ۱۲۳ مهدکودک در مناطق شهری و ۴۴ مهدکودک در مناطق حاشیه‌ای این استان مشغول فعالیت هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار