بیکی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند به انگیزه سازی و ترغیب اعضای خود به سمت ایجاد پویش های مردمی و تحریک احساس پاک مردم در کمک به همنوعان نقش بی بدیلی داشته باشند.

نقش موثر پویش کانون های مساجد در روزهای کرونایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مهدی بیکی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در بین مردم جهان، مسلمانان از یک عاطفه دینی خاصی برخوردارند و به طور اخص مردم مسلمان ایران علاوه بر اینکه مسلمان هستند، ملیت ایران آنها را از لحاظ عاطفه و احساس ممتازتر کرده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: نصب شعر پر مغز و زیبای سعدی شاعر بلند آوازه ایران بر سر درب سازمان ملل «بنی آدم اعضای یکدیگرند - که در آفرینش زیک گوهرند؛ چو عضوی بدرد آورد روزگار - دگر عضوها را نماند قرار؛ توکز محنت دیگران بی غمی - نشاید که نامت نهند آدمی» نشان از این مدعی است که ایرانی هر کجا که باشد وقتی همنوع خودش را در رنج و مصیبت ببیند به یاری آن می شتابد.

 

وی با اشاره به اینکه در این سال های اخیر نمونه های زیادی را شاهد هستیم که مردم با شور و احساس و با سرعت به یاری همنوعانشان شتافتند، اظهارداشت: برخی با اهدای خون، برخی با کمک های مالی، برخی با راه اندازی پویش های مردمی و نشر کلیپ و پیام های احساسی مانند زلزله کرمانشاه، سیل گلستان و لرستان، حادثه پلاسکو، شهادت سردار سلیمانی و اکنون واقعه تلخ کرونا به یاری همنوع خود پرداخته اند.

 

بیکی خاطرنشان کرد: نکته ای قابل مشاهده در مسئله کرونا این است که موضوع ویروس کرونا با دیگر حوادث تلخ، متفاوت تر است زیرا علاوه بر آنکه یک بلای فراگیر در سطح جهانی است، نحوه کمک رسانی آن نیز متفاوت است.

 

وی با بیان اینکه، بخش زیادی از مردم در این حادثه مشکل و رنج شده اند، گفت: این افراد شامل؛ کسانی که به این عارضه و بیماری مبتلا شده اند، کسانی که در خط مقدم به عنوان مدافعان سلامت در حال فعالیت هستند، عموم مردم از لحاظ کمبود لوازم بهداشتی و کسانی که کسب و کار خود را از دست داده اند، می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان ادامه داد: یقینا هیچ دولتی اگرچه از لحاظ ذخایر و منابع مالی در وضعیت مطلوبی نیز باشد نمی تواند نسبت به حجم گسترده و فراگیر این مشکل که در یک فرایند زمانی محدود، به کشور عارض شده است به موفقیت دست پیدا کند، بر همین اساس باید یک عزم ملی صورت بگیرد و همه در صحنه بیایند تا این مشکل از بن ریشه کن شود.

 

وی افزود: بنابراین در این برهه حساس علاوه بر اینکه ستاد مدیریتی از سوی دولت برای مهار و مدیریت این ویروس در کشور شکل گرفته است اما این کافی نیست. زیرا مشکلات پیرامونی این مسئله نظیر از بین رفتن کسب و کارها و سختی مردم در تامین معیشت زندگی نیازمند همراهی پرشور مردم است.

 

بیکی تاکید کرد: ما در این موقعیت خطیر به یک تحریک احساس فراگیر نیازمندیم که پویش های مردمی در شبکه های مجازی می توانند این رسالت مهم را به خوبی اجرا کنند.

 

وی گفت: ایجاد پویش های مردمی می تواند با تشویق گسترده بسیارری از علما، اندیشمندان، چهره های مشهور سینمایی و ورزشی صورت گیرد و دستگاه های فرهنگی نیز به گسترش این رسالت کمک کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز به عنوان یک شبکه گسترده مردم به طور مستمر و فراگیر می توانند به انگیزه سازی و ترغیب اعضای خود به سمت ایجاد پویش های مردمی و تحریک احساس پاک مردم در کمک به همنوعان نقش بی بدیلی داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار