معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای گلستان از افزایش اعتبارات سد نرماب خبر داد و گفت: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این سد به استان اختصاص داده شده است.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد نرماب؛ آب شرب ۵۵۰ هزار نفر تأمین می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای گلستان، داوود گیلک در این باره اظهار داشت: در محدوده امور منابع آب گنبد، مینودشت و گالیکش، چند پروژه اصلی و اساسی در دست اقدام از سوی شرکت آب منطقه‌ای گلستان وجود دارد که  یکی از مهم‌ترین آن ها سد نرماب است.

وی افزود: با توجه به  تاثیر مثبتی که سد نرماب در کنترل سیلاب سال گذشته داشت، تلاش شد تحرک بیشتری را در وضعیت اعتباری آن ایجاد کنیم.

گیلک گفت: با پیگیری مدیریت شرکت و حمایت‌های مسئولان استان توانستیم اعتبار 20 میلیارد تومانی این سد را به 100 میلیارد تومان برسانیم. همچنین توانستیم 100 میلیارد دیگر از اعتبارات محل مواد قانونی 10 و 12 به آن اضافه کنیم.

وی با اشاره به نقش این سد در مدیریت سیلاب بیان داشت: امیدواریم از سال بعد بتوانیم با کنترل سیلاب با استفاده از این سد، به استان کمک کنیم؛ همچنان که سال گذشته این سد به‌رغم ناتمام بودن، توانست در حوضه رودخانه نرماب سیلاب 440 متر مکعب در ثانیه را به حدود 240 متر مکعب در ثانیه برساند.

معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای استان ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌های زیربنایی و مهم استان، آبرسانی از سد نرماب به 4 شهر شرق استان، به خصوص شهر گنبدکاوس و نوار مرزی است که به صورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال انجام است و آب شرب حدود 550 هزار نفر از مردم شرق استان را تامین می‌کند .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار