محمدمهدی تندگویان ضمن انتقاد از عدم اجرای درست قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: در انتصاب جوانان شایسته‌سالاری رعایت نشده بلکه برخی از افراد به‌دلیل روابط فامیلی، رانت و ... به فعالیت می‌پردازند.

بیش از 70 درصد نهادها قانون منع بکارگیری بازنشستگان را رعایت نکردند
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از کارگر آنلاین : محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: این قانون وقتی ابلاغ شد که نواقصی در این قضیه وجود داشت.

 

 
او افزود: در مرحله برطرف‌سازی نواقص قانون منع بکارگیری بازنشستگان، قانون‌گذار اقدام مناسبی انجام نداده و به شکل اساسی تعیین تکلیف صورت نگرفته است.
 
 
 
تندگویان تصریح کرد: روند تدوین قانون، دستگاهی را به عنوان ناظر پیش‌بینی نکرده تا نظارت دقیقی در تمامی دستگاه‌ها وجود داشته باشد.
 
 
 
 
 
در حوزه جوانان در شهر تهران دست تنها هستیم/ اداره روزمره فرهنگسراها تنها فعالیت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است/ بابت هیچ یک از پیشنهاداتم به شهرداری پاسخی دریافت نکردم
 
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: از لحاظ دولتی معاونت استخدامی رئیس جمهوری باید پیگیر قانون منع بکارگیری بازشستگان باشد و در صورت عدم رعایت این قانون از سوی سازمان‌ها باید به سازمان خاطی تذکر داده شود.
 
 
 
تندگویان تاکید کرد: وقتی یک جایگاه مشخص برای اجرای قانون معرفی نمی‌شود و صرفا از کلمه دولت استفاده می شود، مشخص نیست که کدامیک از دستگاه‌ها مدنظر هستند.
 
 
 
نهاد اجرا کننده قانون منع به کارگیری بازنشستگان مشخص نیست
 
 
 
معاون امور جونان وزارت ورزش و جوانان گفت: لازم است مجلس کارگروه نظارت بر فعالیت‌ها در این خصوص تشکیل دهد و گزارش عملکرد سه ماهه، 6 ماهه و ... ارائه کند و در صورت عدم اجرای چنین قوانینی با نهاد و سازمان خاطی برخورد شود. 
 
 
 
تندگویان ضمن انتقاد از عدم اجرای مناسب برخی قوانین بیان کرد: هرچند تاکنون چنین اقدامی در کشور انجام نشده و کارگروه نظارت بر قانون منع به کارگیری تشکیل نشده است و از سوی دیگر  نهاد اجرا کننده  قانون در کشور مشخص نیست که همین قضیه مشکلات را بیشتر می کند.
 
 
 
تندگویان تاکید کرد: قانون منع بکارگیری بازنشستگان در حالی به تصویب رسید که نهادهایی برای اجرای و نظارت ایجاد نشد.
 
 
 
او گفت: وقتی این قانون ابلاغ شد، 60 تا 70 درصد وزارتخانه‌ها و نهادهای وابسته به دولت این قانون را فقط برای برکناری بازنشسته‌ای که دوباره مشغول به کار بود، انجام دادند.  بر این باور هستم که بیش از 70 درصد از نهادهای مربوطه این قانون را رعایت نکرده‌اند.
 
 
 
تندگویان با بیان اینکه این قانون آمده بود تا در بدنه دولت و نهادهای وابسته به دولت تکلیف بازنشستگان  را مشخص کند اظهار کرد: بنا بود یکبار برای همیشه با بازنشستگان از محیط کار خداحافظی شود تا در این راستا نیز باید جوانگرایی  بر اساس شایسته سالاری شکل بگیرد.
 
 
 
جوانگرایی اتفاق نیافتاده است
 
 
 
معاون  امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به روند اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: جوانگرایی در بخش قابل توجهی از سازمان‌ها اتفاق نیفتاده است. برای مثال در این روند بازنشسته 64 ساله از کار بیکار و فرد 69 ساله به‌جای آن به فعالیت پرداخت! آیا این قانون برای چنین اتفاقی تصویب شده بود؟  این اتفاق نه یکجا بلکه چندین مورد رخ داده است.
 
 
 
تندگویان در خصوص برخی ایرادات در تصویب این قانون گفت: در قانون منع بکارگیری بازنشستگان ذکر نشده که در صورت اجرای آن باید چه فردی با چه ویژگی به فعالیت بپردازد البته در بخش‌های دولت جوانگرایی در انتصابات وجود دارد.
 
 
 
فامیل بازی به جای شایسته سالاری در انتصاب جوانان
 
 
 
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در انتصاب جوانان، شایسته سالاری رعایت نشده است بلکه برخی از افراد به‌دلیل روابط فامیلی، رانت و ... به فعالیت می‌پردازند.
 
 
 
تندگویان افزود: وقتی برای دستگاهی نظارت در خصوص اجرای روند قانون وجود نداشته باشد هر نوع تخلفی در اجرای قانون امکان‌پذیر است.
 
 
 
او ادامه داد: تاکنون نهاد امور جوانان وزارت ورزش وجوانان دو تا سه بار به نهاد استخدامی رییس جمهور نامه‌زده و ارسال فهرست انتخاب جوانان را خواستار شده تا مشخص شود در دولت چه تعداد جوان منتصب شده است.
 
 
 
به گفته او در صورت ارسال چنین  فهرستی میزان شایسته سالاری و معیار در انتصابات مشخص می‌شود.  این قانون به اجرا کننده نیاز دارد باید مسئولان امر درباره تصویب چنین قانونی پاسخگو باشد که چرا قانون تصویب کرده اند اما نظارتی در این زمینه انجام نمی‌دهند

 

ارسال نظر

آخرین اخبار