نماینده مردم تهران در شورای اسلامی با اشاره به اینکه این روزها جامعه کارگری روزهای سختی را سپری می‌کند گفت: امیدواریم وعده‌هایی که برای اصلاح مصوبه شورای‌عالی کار داده شده، عملی شود، دستمزد به گونه‌ای تعیین شود که کفاف هزینه زندگی را بدهد.

حمایت نماینده مجلس از تغییر دستمزد کارگران

به گزارش گلستان ۲۴؛ علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران در مجلس در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) در نخستین روز از هفته کارگر، اظهارکرد: سلام می‌کنم به امام راحل (ره) که همواره پشتیبان پابرهنگان و کارگران ایرا ن و جهان بودند. سلام می‌کنم به رهبری که این مسیر را همه ساله در هفته کارگر دنبال کرده‌اند و همواره از کارگران دفاع کرده‌اند.

وی افزود: همانطور که همه ساله این کار را انجام داده‌ایم، نخستین روز هفته کارگر و گرامیداشت آغاز هفته کارگر را در کنار مرقد امام راحل شروع می‌کنیم. البته به این دلیل که درهای مرقد بسته است و مسئولان بر اساس شرایط فعلی کشور برای حفظ سلامت مردم درها را بسته‌اند، این مراسم را به صورت مجازی و بیرون از حرم مطهر برگزار می‌کنیم.

وی گفت: امیدواریم مسئولان کشور در ایام شیوع کرونا به فکر کارگرانی باشند که دستشان کوتاه است و حقوق روز و ماه ندارند. امیدواریم به فکر بازنشستگانی باشند که مستمری آنها در سال ۹۹ کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد و براساس مصوبه قانون بودجه ۹۹ اصرار داریم که در مورد مصوبه شورای‌عالی کار تجدیدنظر شود.

محجوب ادامه داد: امیدواریم وعده‌هایی که برای اصلاح مصوبه شورای‌عالی کار داده شده، عملی شود و شورای‌عالی کار دوباره تشکیل جلسه داده و آن را اجرا کند. موضوعات گفتنی زیاد است و متاسفانه این روزها جامعه کارگری شرایط سختی را می‌گذراند. این ویروس کشتارگاه اصلی برای کارگران است. بسیاری از این کشته‌ها بازنشستگان یعنی کارگران دیروز هستند.

محجوب بیان کرد: به همه خانواده‌هایی که عزیزان خود را در عرصه مقابله با ویروس کرونا از دست داده‌اند، تسلیت می‌گویم. امیدواریم تلاش‌های کارگران بخش درمان، خدمات، اداری بیمارستان‌ها و پرستاران، بهیاران و پزشکان مقبول باشد. عزیزانی بودند که در این محیط‌ها به شهادت رسیدند. در واقع این شهدا در عرصه کار جان خود را از دست داده‌اند. آرزو می‎‌کنیم همه کارگران مسلمان که جان خود را از دست داده‌اند، در بهشت جاودان باشند و آرزوی روزگاری خوب برای بازماندگانشان و روزهای خوب برای مردم جهان داریم. همه تلاش ما این است که باوجود شیوع کرونا از طریق برنامه‌های مجازی بتوانیم هفته کارگر را گرامی بداریم.

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار