معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: پرونده سهام عدالت سال‌ها پیش بسته شده و دارندگان سهام عدالت همان گروهی هستند که قبلا ثبت نام آنها تایید شده است و سود آن را طی چند سال اخیر دریافت کرده‌اند.

مهلت دوباره ثبت نام سهام عدالت وجود دارد؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ یکی از موضوعاتی که به طور مکرر مخاطبان تجارت‌نیوز با انتشار هر خبر درباره سهام عدالت می‌پرسند این است که «چطور جزو دارندگان سهام عدالت باشیم؟»؛ یعنی افرادی که برگه سهام عدالت ندارند و بالطبع سودی نیز تا به حال دریافت نکرده‌اند خواستار ثبت نام و دریافت آن هستند.

برخی از این کامنت‌ها را در زیر بخوانید:
 
 
 
«ما جا ماندیم از سهام‌عدالت چکار باید بکنیم ما ثبت نام نکردیم»
 
 
 
«این چه سهام عدالتی هست. چرا افرادی که نام نویسی نکردن رو نام نویسی نمیکنن.»
 
 
 
«کسانی که سهام عدالت ندارن دیگه نمیتونن ثبت نام کنن»
 
 
 
خیلی از مردم سهام نگرفتن.پس اونا چی میشن.مگه قرار نبوده همه داشته باشن.امارو میدونید که….»
 
 
 
«من سهام عدالت ندارم چرا دوباره ثبت نام نمیکنیدچرا تبعیض قاعلید من نیازمند هستم خیلی ها سهام دارن اما نیازی ندارن»
 
 
 
«ما اصلا ننوشتیم یعنی ما خبر نشدیم که بنویسیم باید کجا بریم؟ بنویسیم این کجاش عدالت است کسانی که بو هی از عدالت نبردند میگن سهام عدالت مگه ما ایرانی نیستیم پس چرا ما قلم افتادیم چرا اعلام نمیکنند اونای که از قافله موندم بیان بنویسم ما هم حقی داریم»
 
 
 
در این خصوص حسن علایی، معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: این موضوع بارها مطرح شده که پرونده سهام عدالت سال‌ها پیش بسته شده است، دارندگان سهام عدالت همان گروهی هستند که قبلا ثبت نام آنها تایید شده است و سود آن را طی چند سال اخیر دریافت کرده‌اند.
 
 
 
علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی نیز در بهمن ماه سال گذشته گفته بود: طبق قانون مشمولین سهام عدالت، ما فقط برای کسانی که حدود ۱۲ سال قبل ثبت نام کردند سود سهام را واریز می‌کنیم و در خصوص ثبت نام دوباره، قانون جدیدی نداریم.
 
 
 
برخی از سهام‌داران رزروی هستند
 
همچنین برخی از مخاطبان عنوان کرده‌اند که اگر چه برگه سهام عدالت دارند، اما تاکنون هیچ گونه سودی برای آن دریافت نکرده‌اند.
 
 
 
«من یک بازنشسته ارتش هستم چرا با داشتن سهام عدالت سودی تا حالا بمن نداده اند»
 
 
 
«ما از اول ثبت نام کردیم و برگه سهام عدالت هم دارم ولی هیچ وقت پولی واریز نشده چند مرتبه هم کدملی هم وارد سایت کردم ولی جواب میده شما ثبت نام نشدید باید چیکار کنیم؟»
 
 
 
«میخاستم ببینم اصلا به ما سهام عدالت میدن که میگن اسمتون داخل سایت نیست با وجود ثبت نام که کردیم»
 
 
 
«مایه خانواده پنج نفری هستیم ومستاجریم ماثبت نام سهام عدالت کردیم ولی هیچ پولی تاالان به ماندادن مبگن اسمتون داخل سایت نیست چیکار کنیم»
 
 
 
علایی در این خصوص عنوان کرد: تعدادی نیز ثبت نام کرده‌اند اما مشمول نشده‌اند و ثبت نام آنها در حالت رزرو است.
 
 
 
بنابراین برای کسانی که ثبت نام نکرده‌اند امکان ثبت نام مجدد وجود ندارد و برخی نیز که نام‌نویسی کرده‌اند اما در سامانه سهام عدالت اطلاعات آنها وجود ندارد یعنی ثبت نام آنها رزرو شده، ولی قطعی نشده است. منبع/ تجارت نیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار