تغذیه بد در بدن التھاب ایجاد می‌کند. در نتیجه، کلاژن و DNA پوست تخریب شده و ظاھر پوست را پیرتر نشان می دھد.

این خوراکی‌ها پوست شما را پیر می‌کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ شیرینی: بدن ما کربوھیدرات ھای ساده را تجزیه کرده و به گلوکز تبدیل می‌کند. در حین اینکه این تبدیل اتفاق می افتد، کربوھیدرات ھای ساده به پروتئین ھایی که با چین و چروک مبارزه می‌کنند (مثل کلاژن) چسبیده و آنها را تخریب می‌کنند.
آبنبات و پاستیل: ھر قدر که مصرف آبنبات بیشتر باشد، احتمال بروز جوش ھای آکنه در پوست ھم بیشتر می‌شود. ھمچنین، شکر موجود در آبنبات، به کلاژن و الاستین را که مسئول صاف نگه داشتن و انعطاف پذیری پوست ھستند، صدمه می زند.
غلات صبحانه: بسیاری از این نوع محصولات غذایی حاوی مقادیر زیادی شکر ھستند و شکر دشمن پوست محسوب می‌شود.
شیر: شیر اگر شیر طبیعی و اصل باشد برای ما بسیار مفید و مصرف اون ضروری است. اما مشکل اینجاست که اکثر شیرھای پاکتی (به خصوص شیر بدون چربی و خامه گرفته) سرشار از ھورمون رشد و سایر عوامل رشد ھستند که حتی بعد از پاستوریزه شدن ھم در شیر به صورت فعال باقی می‌مانند. این ترکیبات به گردش خون ما راه پیدا کرده و انسولین را تحت تأثیر قرار می دھند. در نتیجه، بدن دچار التھاب شده و تولید روغن را افزایش می دھد. سعی کنید از شیر اورگانیک استفاده کنید زیرا به جز مقادیر طبیعی ھورمون، ھورمون اضافه ندارند.
چیپس: این نوع از محصولات غذایی نیز التھاب را در بدن افزایش داده و منجر به تخریب DNA و کلاژن پوست می‌شوند. به مرور زمان، خطوط و چروک ھای پوست بیشتر می‌شود.
آب میوه و نوشابه: آب میوه ھای صنعتی و نوشابه حاوی شکر افزوده ھستند که ھمونطور که گفته شد برای پوست مضر هستند.
مارگارین: گرچه وجود چربی برای حفظ انعطاف پذیری پوست ضروری است اما ھمه چربی ھا مساوی نبوده و برای پوست مفید نیستند. چربی ھای ترانس که در مارگارین و روغن ھای ھیدروژنه وجود دارند، چین و چروک ھای صورت را افزایش می دھند.
منبع: الودکتر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار