بازنشستگان تامین اجتماعی می‌گویند ده روز از اردیبهشت گذشته اما هنوز تکلیف افزایش مستمری‌های ما مشخص نشده است.

دولت هرچه زودتر افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی را ابلاغ کند/ حقوق بازنشستگان را بیش از ۲۱ درصد افزایش دهید

به گزارش گلستان ۲۴؛ جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در تماس هایی از انتظار طولانی برای افزایش مستمری‌های خود انتقاد کردند. آنها می‌گویند: علیرغم گذشت ده روز از اردیبهشت ماه، هنوز تکلیف مستمری‌ها مشخص نشده است و تازه اعلام کرده‌اند که می‌خواهند پیشنهادات خود را به دولت عرضه کنند.

اشاره بازنشستگان به صحبت‌های روز گذشته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی است که گفته است به زودی پیشنهادات سازمان در ارتباط با افزایش حقوق بازنشستگان برای دولت فرستاده خواهد شد.
 
 
 
بازنشستگان می‌گویند: باید خیلی زودتر از اینها، سازمان تامین اجتماعی دست به کار می‌شد؛ ما فررودین ماه را با حقوق سال قبل گذراندیم؛ انتظار ما این است که اردیبهشت بتوانیم از افزایش مستمری‌ها بهره‌مند شویم و همچنین مابه‌التفاوت ماه قبل را نیز بگیریم.
 
 
 
بازنشستگان همچنین بر لزوم اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی تاکید دارند و می‌گویند: براساس این ماده قانونی، افزایش مستمری‌ها باید به گونه‌ای باشد که از پس افزایش هزینه‌های زندگی بربیاید؛ باتوجه به افزایش سرسام‌آور هزینه‌های زندگی در سال گذشته و همچنین در یک ماه و ده روز سپری شده از سال جدید، انتظار داریم مستمری‌های ما را متناسب با نرخ واقعی تورم و هزینه‌های زندگی افزایش دهند.
 
 
 
این مستمری‌بگیران با تاکید براینکه در قانون هیچ اجباری برای افزایش مستمری بازنشستگان به اندازه افزایش حداقل حقوق کارگران شاغل نیست؛ درخواست می‌کنند که افزیش مستمری آنها بیش از ۲۱ درصد حداقل حقوق کارگری باشد.
 
 
 
آنها با تاکید براینکه عدالت مزدی به معنای یکسانی حقوق همه بازنشستگان کشور است، از مسئولان می‌خواهند که برای آنها مانند بازنشستگان کشوری و لشگری، کف حقوق ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را درنظر بگیرند و تمهیداتی بیندیشند که هیچ بازنشسته تامین اجتماعی زیر این مبلغ دریافتی نداشته باشد. منبع/ایلنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار