عباس ذاکری معلم آزادشهری برای جلوگیری از عقب‌ماندن دانش آموزانش از کلاس‌های درس مجازی در روزهای شیوع کرونا، تدریس و آموزش را از روی تخت بیمارستان هم ترک نکرد.

معلم گلستانی از روی تخت بیمارستان هم تدریس را ترک نکرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا؛ این معلم چند روز پیش با درد شدید کلیه به پزشک متخصص مراجعه کرد و به سبب شرایط حاد بیماری پزشک تصمیم به جراحی فوری گرفت اما آقای ذاکری به سبب وعده و قراری که برای برگزاری یک کلاس رفع اشکال مجازی به دانش‌آموزان داده از پزشک می خواهد جراحی را یک روز به تاخیر بیاندازد.

 پس از یک روز این معلم تحت عمل جراحی قرار می گیرد و پس از کسب هوشیاری کامل ، حس وظیفه شناسی بر درد ناشی از عمل جراحی غلبه کرده و کلاس درس مجازی درس مطالعات علوم اجتماعی آقای ذاکری از روی تخت بیمارستان برای دانش آموزان پایه های هفتم هشتم و نهم آغاز می شود.

 این معلم در روز پس از جراحی تدریس دروس پایه های مختلف را از روی تخت بیمارستان ضبط کرده و در کانال مدرسه بارگزاری می کند تا دغدغه اولیا و دانش آموزان در خصوص درس و آموزش برطرف شود.

 ذاکری به خبرنگار ایرنا گفت : وجدانم راضی نشد که در این دروان کرونایی که مدرسه تعطیل شده حتی یک روز تدریس و درس دانش آموزان را به تاخیر بیندازم زیرا تعهد و مسئولیت معلمی باید به درستی اجرا شود تا در آینده دانش آموزان مسئولیت پذیر تحویل جامعه دهیم.

این معلم آزادشهری اظهار داشت: اجازه ندادم بیماری ام فرصت تدریس را از من و یادگیری را از دانش آموزانم بگیرد.

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

کرونا از روزهای پایانی بهمن ماه سال ۹۸ کشور را درگیر کرده بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۹۶ هزار و ۴۴۸ نفر در کشور به طور قطعی به این ویروس مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور هم به ۶ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار