کشمیری از خسارت یکصد و ۲۰ میلیارد ریالی به حوزه های فرهنگی، هنری، رسانه ای و قرآنی استان گلستان بر اثر کرونا خبر داد.

خسارت ۱۲۰ میلیارد ریالی حوزه فرهنگ و هنر گلستان بر اثر کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ «عادله کشمیری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: بر اثر شیوع ویروس کرونا حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، رسانه ای و قرآنی استان گلستان یکصد و 20 میلیارد ریال خسارت دیدند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: این خسارت ها شامل خسارت مستقیم شامل؛ اجاره، حقوق و قراردادها و عدم النفع شامل؛ عدم برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری همچون فروش بلیط سینما، نمایش، کنسرت و غیره است.

 

وی ادامه داد: خسارات برآورده شده در سطح استان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده و در نامه ای هم از استانداری گلستان خواسته شده موضوع از طریق ستاد کرونا پیگیری شود.

 

کشمیری در خصوص زمان بازگشایی واحدهای فرهنگی و هنری استان نیز گفت: در حال حاضر آموزشگاه های آزاد هنری، انجمن ها و غیره با رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های صادره می توانند به صورت محدود فعالیت داشته باشند ولی مشاغل پر ریسک فعلا فعالیت ندارند و منتظر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.

 

وی با اشاره با اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهارداشت: پویش در خانه بمانیم، کرونا را شکست می دهیم، جشنواره مجازی، مسابقه های فرهنگی و هنری مجازی، تهیه و پخش بیش از 60 کلیپ از هنرمندان استان، دیدارهای نوروزی مجازی شاعران استان، معرفی کتاب توسط انجمن های فرهنگی استان، آموزش داستان نویسی از طریق فضای مجازی و تولید بیش از یک هزار محتوای صوتی، تصویری، گرافیکی و خبری و انتشار در فضای مجازی از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، راه اندازی رادیو مجازی ناروند، طراحی گرافیکی، طراحی و نصب بنر، برنامه های هنری ویژه بیمارستان ها و کادر درمانی استان، آموزش آنلاین آموزشگاه های آزاد هنری و موسسات قرآنی استان، سروده شدن بیش از 30 مورد شعر با موضوع کرونا توسط شاعران استان، نشست های ادبی مجازی، نشست مجازی نقد فیلم، تشکیل گروه مجازی تحت عنوان آرشیو داستان پندآموز توسط موسسات فرهنگی، کارگاه آموزش مجازی خبرنگاران و تشکیل کمیته پایش و رصد فضای مجازی را از دیگر اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در مقابله با شیوع ویروس کرونا برشمرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار