مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از سیاست نهضت کاهش نرخ تمام شده محصول در سال جهش تولید در این خودرو ساز خبر داد و گفت: ۱۲ پروژه برای این امر تدوین و اجرایی می‌شود.

ایران خودرو به دنبال کاهش قیمت محصولات

به گزارش گلستان ۲۴؛ مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو《فرشاد مقیمی》 افزود: وظیفه و رسالت ایران خودرو تامین نیاز بازار و مشتریان با نرخ معقول و منطقی است، کاهش بهای تمام شده محصول و افزایش عرضه به بازار، ابزارهای تحت اختیار ایران خودرو برای ایجاد تعادل در بازار خودرو است.

وی از ابلاغ سیاست نهضت کاهش نرخ تمام شده در ایران خودرو خبر داد و گفت: بخش‌هایی مانند لجستیک و خریدها که نقش قابل توجهی در کاهش نرخ تمام شده محصول دارند شناسایی شده و با تعریف پروژه به دنبال کاهش هزینه‌ها هستیم.

مدیرعامل ایران خودرو بیان کرد: برای اجرای سیاست نهضت کاهش نرخ تمام شده محصول ۱۲ پروژه تدوین که ۶ پروژه در ساپکو و ۶ پروژه دیگر درایران خودرو عملیاتی می‌شود و نتایج این اقدامات را می‌توانیم در صورت‌های مالی امسال شاهد باشیم.

وی بر تامین منابع مالی نوین و ارزان نرخ تاکید و خاطرنشان کرد: جریان نقدینگی مستمر برای تولید پایدار در سال جهش تولید تامین می‌شود.

مقیمی اظهارکرد: پارسال ۵۰۰ میلیارد تومان از سهام شرکت‌های غیر استراتژیک واگذار شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد که باید تامین ارز مورد نیاز تولید از محل ارز حاصل از صادرات در دستور کار حوزه مالی و اقتصادی ایران خودرو قرار گیرد.

برپایه آمارهای منتشره سامانه کدال ایران خودرو در فروردین ماه امسال ۱۵ هزار و ۶۹۴ دستگاه خودرو شامل ۱۱ هزار و ۱۲۰ دستگاه خودرو در گروه پژو، یکهزار و ۷۳۶ دستگاه خودرو در گروه سمند، ۲۷۸ دستگاه رانا، یکهزار و ۷۲۲ دستگاه دنا، ۴۲۳ دستگاه هایما و ۴۱۵ دستگاه خودرو در گروه وانت و سایر محصولات تولید کرد.

منبع: شفقنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار