پیشکسوت پرسپولیس و تیم ملی به خبرورزشی گفت: این تیم‌ها اگر خودشان شانس قهرمانی داشتند امکان نداشت حرف از تعطیلی لیگ بزنند. پرسپولیس هم به عنوان صدرنشین مقتدر لیگ حق دارد که مخالف این موضوع باشد.

عدم قاطعیت فدراسیون باعث شده هر کس به خودش اجازه اظهارنظر می‌دهد
به گزارش گلستان ۲۴؛ با علیرضا امامی‌فر پیشکسوت پرسپولیس و تیم ملی در خصوص شرایط این روز‌های سرخپوشان و ادامه لیگ گفت‌وگویی انجام دادیم.

این روز‌ها صحبت در خصوص ادامه بازی‌های لیگ برتر زیاد است، نظر شما در این مورد چیست؟
همه می‌دانیم ویروس کرونا فقط مربوط به ایران نیست و کل دنیا را در‌گیر کرده است. به نظرم فیفا به عنوان مرجع کلی باید در این مورد تصمیم‌گیری کند و همه کشور‌ها طبق دستور فیفا عمل کنند.

ولی فعلاً فیفا تصمیم‌گیری را بر‌عهده کشور‌ها گذاشته است.
در این صورت دولت باید در مورد ادامه لیگ تصمیم‌گیری کند و از طریق وزارت ورزش تکلیف تیم‌ها را مشخص کند. همان‌طور که دولت تصمیم گرفته بسیاری از مشاغل و شروع به کار کنند در مورد فوتبال هم باید تصمیم بگیرد تا سرنوشت لیگ‌های مختلف معلوم شود.

در ایران هر کسی یک حرفی می‌زند و تیم‌ها نظرات مختلفی دارند ولی مثلاً در کشوری مثل فرانسه وقتی تصمیم بر تعطیلی لیگ گرفتند همه آن را قبول کردند.
کاملاً درست است. اینجا همه خود را کارشناس می‌دانند و در مورد همه چیز حرف می‌زنند، چون فدراسیون به عنوان مجری قانون قاطعیت لازم را ندارد. یک‌سری به همه چیز ایراد می‌گیرند؛ از سرمربی تیم ملی گرفته تا وضعیت باشگاه‌ها و ادامه لیگ یا تعطیل کردن آن. اگر فدراسیون با قاطعیت بگوید فلان دستور باید اجرا شود همه باشگاه‌ها موظف به اجرای آن هستند و دیگر جای اعتراض وجود ندارد.

بعضی از تیم‌ها معتقدند بدون معرفی قهرمان لیگ باید تعطیل شود ولی پرسپولیسی‌ها مخالف این موضوع هستند.
این تیم‌ها اگر خودشان شانس قهرمانی داشتند امکان نداشت حرف از تعطیلی لیگ بزنند. پرسپولیس هم به عنوان صدرنشین مقتدر لیگ حق دارد که مخالف این موضوع باشد.

در صورت ازسر گیری مسابقات چقدر پرسپولیس برای قهرمانی شانس دارد؟
خب با توجه به جدول لیگ و اختلاف امتیازی که پرسپولیس با سایر تیم‌ها دارد این تیم شانس اصلی قهرمانی به حساب می‌آید ولی همه این‌ها روی کاغذ است و درون زمین ممکن است اتفاقات دیگری رخ دهد. به نظرم با توجه به کیفیت تیم پرسپولیس و انگیزه بالای آن‌ها بعید است یحیی و تیمش به این راحتی قهرمانی را از دست بدهند.

شما با یحیی در پرسپولیس همبازی بودید. عملکرد او را تا اینجا چطور ارزیابی می‌کنید؟
پرسپولیس در چند فصل اخیر ثبات درون‌تیمی خوبی داشته و بازیکنان باکیفیتی جذب شدند. همین موضوع به مربی کمک می‌کند که عملکرد خوبی داشته باشد و تفکرات خود را به شکل مناسبی پیاده کند. یحیی از دوستان خوب من است و به نظرم عملکرد خوبی داشته و تا اینجا نتایج مناسبی گرفته است. از همین رو شانس زیادی برای قهرمانی دارد و من هم برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.
 
منبع: خبرورزشی

 

ارسال نظر

آخرین اخبار