علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: به جای اینکه به فکر نجات باشگاه استقلال باشند، اسناد باشگاه را بیرون می‌دهند.

فتح‌الله‌زاده: باشگاه استقلال محل گروکشی و خودنمایی شده است/ به فکر نجات باشید نه انتشار اسناد!

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره حواشی مختلف باشگاه استقلال و موضع‌گیری مدیران علیه یکدیگر به دلیل انتشار حقوق‌های دریافتی‌شان، اظهار داشت: اگر صحبت نکنم دوستان گلایه می‌کنند که چرا صحبت نمی‌کنم، اگر حرف بزنیم می‌گویند چرا این همه صحبت می‌کنید. دلم می‌سوزد که حرف می‌زنم. دوستانی که شیطنت می‌کنند، ببینند که اظهارات‌مان در راستای حمایت است یا تخریب. 

وی افزود: 20 سال است موضوعی را می‌گوییم، اما هیچ چیزی تغییری نکرده و توجهی نمی‌شود. در دوران دولت‌های که کار می‌کردیم و با وزیران جلسه‌ای برگزار می‌کردیم، وقتی اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل را می‌چیدند، همه در کنار هم و در یک مسیر بودند. اگر انتخابات به شکلی بود که اعضا هم مسیر نبود، مسیر به خطا می‌رفت.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: در تمام ادوار، مدیرعامل با نظر وزیر ورزش و جوانان انتخاب شده و هیئت مدیره مدیرعامل را انتخاب نکرده است. وقتی وزیر، مدیرعامل را انتخاب می‌کند و این اتفاق می‌افتد، هیئت مدیره باید با مدیرعامل همراه و همفکر باشد. وقتی نباشد، دودش به چشم استقلال می‌رود. وقتی شریک دارید، باید یارتان باشد نه بارتان! عدم هماهنگی بین اعضا نه در دوره فعلی بلکه در دوره‌های قبل به ضرر استقلال شده است. 

فتح‌الله‌زاده با اشاره به انتشار اسناد و حقوق مدیران باشگاه استقلال گفت: آیا مدیرعامل باشگاه نباید حقوق داشته باشد؟ آیا سرمربی، بازیکن و دیگر اعضا حقوق نمی‌گیرند؟ چرا باید اسناد باشگاه به بیرون درز پیدا کند؟ اصلا چطور بیرون می‌آید؟ باشگاه بدهی‌های عدیده‌ای دارد و اگر پرداخت نشود، باشگاه ممکن است از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده یا با خطر کسر امتیاز روبرو شود. این مسئله شوخی نیست و نباید فرصت را از دست داد‌.

با عشق و علاقه برای استقلال کار کرده‌ام. وی با بیان این جمله تصریح کرد:  با اینکه 6 سال از استقلال بیرون بودم، گفتم مدیری باشد که 10,15 روزه به شکایت‌ها رسیدگی کند، اما دچار بیماری کرونا شدم و گفتم اگر 20 روز استراحت کنم تا خوب شوم، فرصت برای استقلال از دست می‌رود و برای اینکه باشگاه آسیب نبیند، استعفا دادم. اگر به خاطر داشته باشید، زمانی رفتم که هنوز بحث تعطیلی لیگ و ادامه آن مشخص نبود و شکایت‌های زیادی گریبان استقلال را گرفته بود. 

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال ادامه داد: متاسفانه به جای چاره‌سازی چیزهایی می‌بینیم که درست نیست. شناسایی عواملی که اسناد را بیرون می‌دهند، ‌کار سختی نیست و باید برای هواداران شناسایی شوند. متاسفانه شاهد گروکشی و خودنمایی در استقلال هستیم که هر کدام اسناد محرمانه باشگاه را بیرون می‌دهند و می‌خواهند بگویند ما هم هستیم! این باشگاه امانت در دست آنهاست و بدانند که میلیون‌ها هوادار دارد که پیروزی‌های تیم باعث شور و نشاط آنها می‌شود، اما متاسفانه هواداران را دل آزرده می‌کنند. 

فتح‌الله‌زاده با بیان اینکه عدم همدلی باعث مشکلاتی برای استقلال می‌شود، گفت: از وزیر خواهش می‌کنم که گروهی در استقلال بگذارد که همدل باشند. در استقلال اما، چند گروه می‌بینیم که تصمیم می‌گیرند. 

وی در واکنش به تزریق پول توسط عبدالرضا موسوی عضو پیشین هیئت مدیره استقلال و جریمه روزانه 50 میلیون تومانی برای باشگاه به دلیل دیرکرد در پرداخت آن، تصریح کرد: کسانی که قراردادها را امضا می‌کنند مسئول عواقب آن هستند. با موسوی صحبت کردم و پرسیدم چرا این کار را کردید که پاسخ داد پول دادم و تضمینی برای بازپرداخت آن می‌خواستم. موسوی گفت از باشگاه چک خواستم که نداشت، وثیقه هم نبود و باید به یک شکلی تضمین می‌گرفتم. بنده یکبار گفتم به طور کلی این مدل قرض گرفتن قبول ندارم که باعث ناراحتی موسوی شد، اما منظورم چیز دیگری بود. ما باید کارها را به سمت و سوی می‌بردیم که درآمدها پایدار شود. 

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: در همین سال‌های 92 و 93 که مدیرعامل استقلال بودم، اسپانسرهای مثل همراه اول، ایرانسل، مارکتینگ و ... نبود. امسال اسماعیل خلیل‌زاده 12 میلیارد و موسوی نیز 8 میلیارد تومان کمک کرده‌اند و باشگاه باید پس بدهد. اینها کمک است، اما بدهی‌های این چنینی کمر باشگاه را می‌شکند. گودرزی وزیر ورزش و جوانان به چه دلیلی من را کنار گذاشت؟ گفت می‌خواهیم باشگاه دیگر بدهی نداشته باشد. در صورتی که آن موقع بدهی‌ها زیاد بود یا امروز؟ پشت بدهی‌های ما چند قهرمانی بود، امروز پشت بدهی‌ها قهرمانی دیده می‌شود؟

فتح‌الله‌زاده افزود: می‌بینم که خلیل‌زاده و سعادتمند می‌خواهند باشگاه به سرانجامی برسد و موفق باشد، اما در مسیر مشکلاتی هست. باید حیطه وظایف هر کسی مشخص باشد و اگر نباشد باشگاه مانند قطاری می‌شود که از ریل خارج شده است. همه باید دست به دست هم داده تا باشگاه را نجات دهند تا دعای هواداران پشت سرشان باشد. اختلافات و انتشار قراردادها را کنار بگذارند و باشگاه را نجات دهند. اگر این اتفاق نیفتد آه هواداران آنها را می‌گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار