معاون مهندسی سازمان و سیستم های گروه خودروسازی سایپا گفت: براساس تصمیم جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت فرآیند فروش فوری محصولات گروه خودروسازی سایپا تغییر کرده و از هفته آینده تحت عنوان « فروش فوق العاده محصولات سایپا » اجرا خواهد شد.

اعلام جزئیات فروش فوق العاده سایپا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از سایت عصر ایران، عباس قاسمی، در تشریح تصمیم جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت و گروه خودروسازی سایپا برای اجرای شیوه‌های جدید فروش خودرو گفت: در شیوه جدید نیز کمرنگ کردن نقش واسطه‌گران و ایجاد سازوکار شناسایی و عرضه به مصرف‌کننده واقعی خودرو در صدر اولویت های سایپا قرار دارد و به همین دلیل، علاوه بر اقدامات سابق، محدودیت‌های جدیدی نیز در نظر گرفته شده است.

اعلام جزئیات فروش فوق العاده سایپا
 
 
 
 
 
 
 
وی ادامه داد: ثبت نام فقط یک خودرو با کد ملی منحصر به فرد، سن بالای ۱۸ سال، فاصله زمانی تا آخرین خرید خودرو از سایپا، در رهن بودن خودرو تا یک سال به واسطه اعطای تسهیلات و عدم امکان صلح از جمله اقداماتی بود که سایپا پیشتر برای جلوگیری از واسطه‌گری انجام داده اما در سیستم جدید فروش محصولات، علاوه بر حفظ شرایط قبلی، محدودیت های جدیدی نیز اجرا خواهد شد.
 
 
 
قاسمی افزود: با همکاری سازمان توسعه تجارت سامانه احراز اطلاعات فردی موسوم به "امتا" راه‌اندازی شده تا با استفاده از آن مشخصات شناسنامه‌ای، شماره حساب بانکی و شماره تلفن همراه متقاضیان خرید خودرو را با هم مطابقت دهیم چرا که ضروری است اطلاعات هویتی و کد ملی متقاضی با شماره حساب واریز وجه مطابقت کامل داشته باشد تا امکان بازگشت پول به حساب مشتریان در صورت عدم انتخاب در قرعه کشی فراهم باشد.
 
 
 
 
 
 
 
معاون مهندسی سازمان و سیستم های گروه سایپا در تشریح فرآیند فروش فوق‌العاده محصولات سایپا اظهار کرد: در اجرای این طرح ابتدا متقاضیان ثبت نام خودرو به وب سایت رسمی گروه خودروسازی سایپا مراجعه کرده و با درج مشخصات کامل، مراحل پیش ثبت نام را انجام داده و نام کاربری و رمز ورود به سامانه دریافت می‌کنند.
 
 
 
 
 
 
 
قاسمی با بیان اینکه سامانه "امتا" طی یک هفته و به صورت اتوماتیک، ثبت نام های انجام شده و اطلاعات مشتریان را بررسی و راستی آزمایی می‌کند، افزود: پس از این مرحله، متقاضیان یک هفته فرصت دارند تا ۵۰ درصد از مبلغ خودرو موردنظر خود را به حساب سایپا واریز کنند. پس از یک هفته روند ثبت نام متوقف می شود و قرعه‌کشی برای تخصیص خودرو به مشتریان با حضور نمایندگانی از سازمان‌های ذی ربط و دستگاه‌های نظارتی به وسیله نرم‌افزار انجام خواهد شد.
 
 
 
وی ادامه داد: پس از انجام قرعه‌کشی اسامی منتخبین توسط مبادی رسمی اطلاع رسانی گروه سایپا اعلام خواهد شد و آنها تا یک هفته فرصت خواهند داشت تا ۵۰ درصد باقیمانده مبلغ خودرو را واریز کرده و برای نهایی شدن فرآیند خرید خودرو خود، تکمیل وجه کنند.
 
 
 
 
 
 
 
قاسمی با بیان اینکه خودرو کسانی که در قرعه‌کشی برنده می شوند، سه ماه پس از تکمیل وجه تحویل داده خواهد شد، افزود: مبلغ پرداختی کسانی که در قرعه کشی برنده نشده‌اند نیز طی یک هفته پس از مشخص شدن نتایج به حساب متقاضیان بازگردانده خواهد شد، به همین دلیل ضروری است که پرداختی اولیه از حسابی باشد که متعلق به متقاضی اصلی خرید خودرو است.
 
 
 
 
 
 
 
وی در خصوص تعداد خودروهایی که در هر مرحله از فروش فوق العاده سایپا به مشتریان عرضه می‌شود نیز اظهار کرد: براساس توافق های صورت گرفته، خودروسازان می توانند تا سقف ۴۰ درصد از تولیدات روزانه خود را به صورت فروش فوق‌العاده عرضه کنند و ۶۰ درصد باقیمانده نیز به ایفای تعهدات گذشته و همچنین طرح های پیش‌فروش اختصاص خواهد یافت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار