دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان گفت: حقوق توافقی پائین‌تر از قانون کار (حداقل دستمزد) یکی از چالش‌های حوزه کارگری استان است و در شرایط رکود بازار شاهد افزایش آن هستیم.

«حقوق توافقی» از سر ناچاری؛ پرداخت حقوق کمتر از قانون کار خلاف است

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا طالبا در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: قانون کار، قانون حداقل‌هاست و همه کارفرمایان موظف به پرداخت حداقل حقوق به کارگران هستند.

وی با تأکید بر اینکه هرگونه توافق برای پرداخت حقوق پائین‌تر از قانون کار (حداقل دستمزد) خلاف قانون است، افزود: امسال حداقل حقوق کارگر یک میلیون و ۸۳۰ هزار تومان اعلام شده که ما با این رقم اعتراض داریم و لایحه دادخواست در این خصوص به دیوان عدالت اداری ارسال شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان ادامه داد: در شرایط فعلی که بازار در حالت رکود قرار دارد و بازار عرضه و تقاضای کار بهم خورده است، شاهد افزایش حقوق توافقی پائین‎‌تر از قانون کار در استان هستیم.

وی  حقوق توافقی را یکی از چالش‌های اصلی حوزه کارگری استان دانست و تأکید کرد: هرگونه توافق برای پرداخت حقوق پائین‌تر از قانون کار خلاف قانون است؛ هرچند کارگر رضایت داشته باشد و قرارداد کتبی و محضری بین کارگر و کارفرما به امضاء رسیده باشد.

طالبا یادآور شد: توافق برای پرداخت حقوق کمتر از قانون کار خلاف است و اگر کار به محاکم قضایی و هئیت‌های تشخیص و حل اختلاف کشیده شود، به طور قطع و یقین پرداخت مابه التفاوت دستمزد به نفع کارگر رأی صادر می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار