ویروس کرونا بسیاری از مشاغل را در اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه امسال به تعطیلی کشاند و بسیاری از مشاغل متحمل ضرر شدند.

زمان واریز مرحله سوم یارانه نقدی اعلام شد
به گزارش گلستان ۲۴؛ نخستین بسته حمایتی دولت یارانه کرونا است که طبق اعلام رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه، کمک بلاعوض ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی برای سه میلیون نفر از خانواده‌هایی که شناسایی شده‌اند و از کم درآمدترین اقشار جامعه هستند در چهار نوبت واریز می‌شود.
 
 
 
یارانه کرونا به خانواده‌های یک نفره ۲۰۰ هزار تومان؛ دو نفره، ۳۰۰ هزار تومان؛ سه نفره، ۴۰۰ هزار تومان؛ چهار نفره، ۵۰۰ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.
 
 
 
مرحله اول این یارانه در هفته پایانی اسفند ماه و مرحله دوم آن در روز ۳۰ فروردین ماه به حساب سرپرستان خانوار این سه میلیون نفر واریز شد.
 
 
 
همچنین در نخستین روز اردیبهشت ماه، برای این سه میلیون نفر که یارانه کرونا دریافت می‌کنند، بسته حمایتی ماه رمضان واریز شد که به نحوی یارانه کرونا را پنج مرحله‌ای کرد.
 
 
 
از آن جایی که مراحل اول و دوم یارانه کرونا در روزهای پایانی دو ماه گذشته واریز شده است، احتمالا مرحله سوم آن در هفته پیش‌رو به حساب این سه میلیون نفر واریز شود.
 
 
 
گروه‌های مشمول دریافت مرحله دوم وام کرونا
 
 
 
همچنین وام یک میلیون تومانی به همه سرپرستان ۲۴ میلیون خانوار یارانه‌بگیر تعلق گرفت که به گفته مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی تا به حال ۲۰ میلیون خانوار آن را دریافت کرده‌اند و قرار است واریزی‌ها تا پایان اردیبهشت ماه ادامه داشته باشد.
 
 
 
همچنین مقرر شده است که وام یک میلیون تومانی کرونا دو مرحله‌ای شود.
 
 
 
به گفته حسین مرزایی، سخنگو تسهیلات حمایتی کرونا در خصوص گروه‌هایی که مشمول دریافت مرحله دوم وام می‌شوند، گفت: گروه اول، کارگران ساختمانی هستند که اطلاعات این گروه را سازمان تامین اجتماعی به وزارت کار اعلام می‌کند؛ گروه دوم رانندگان و دستفروشان هستند که وزارت کشور معرفی می‌کند و اتاق اصناف ایران کارگرانی که با شیوع ویروس کرونا بیکار یا متحمل ضرر شده‌اند و بیمه نیستند را به عنوان گروه سوم شناسایی و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌کنند.
 
به گفته وی مبلغ به خانوارهای یک نفره مرحله دوم وام کرونا تعلق نمی‌گیرد، خانوارهای دو و سه نفره ۵۰۰ هزار تومان و گروه سوم یک میلیون دیگر دریافت خواهند کرد. منبع: تجارت‌نیوز

 

ارسال نظر

  • مجید برزگر
    0

    من پانزده ساله بیکارم هفت ساله با حقوق ششصد هزار تومان همسرم زندگی این نا چه جوری خانوادهای کم درآمد پیدا میکنند از کی سوال میکنند وله این حرفا همه چرند هر کسی مزگی شعر ور مگه آخه باید همینطوری که هیچ چیزی سر سامان نداره تو این کشور من لقب ایثارگر و هم یدک میکشم ولی ایثارگر من با دیگران فرق میکند من آویزانم دیگران دارن علاوه بر حقوق ماهیانه چیزی بابت ایثارگرشون میگرن اونا کارمند من بیکار دیگر بخیخیال که دارم دیوانه میشم بعد چیزی میگم که نمیشه جمع کرد فقط اینو بگم که تا میتوانید بخورد که نخورد از دنیا نرید کی سیر میشن خدا مدونه

آخرین اخبار