عدم تحرک ناشی از خانه نشینی کرونایی، افراد آسیب پذیر مبتلا به چاقی، فشارخون بالا و بیماری های ریه را در معرض عوارض بعدی سلامت قرار می دهد.

بی تحرکی افراد در دوران خانه نشینی عاملی برای ابتلا به بیماری

به گزارش گلستان ۲۴؛ میلیون ها بریتانیایی مبتلابه بیماری های ریه و بیماری های مزمن، بعد از گذراندن دوران خانه نشینی کرونایی و انجام فعالیت کمتر، در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری کووید -19 هستند.

کاهش فعالیت ورزشی باعث می شود تا فرد در صورت ابتلا به بیماری کووید -19، مشکلات بیشتری داشته باشد.

محققان اظهار کردند: عوارض کروناویروس برای افرادی هم که مبتلا به بیماری نشده اند، وجود دارد.

با توجه به شروع دوران خانه نشینی ناشی از کروناویروس(23 مارس)، بسیاری از افراد در همان سطح فعالیت ورزشی باقی ماندند، یک چهارم از افراد هم با کاهش شدید فعالیت بدنی روبرو شدند.

نتایج گزارش ها نشان می دهد، بسیاری از افراد مبتلا به بیماری هایی نظیر چاقی، فشارخون بالا، افراد با ناتوانی و افسردگی، بیشتر خانه نشین شدند، زیرا بر این باور بودند که نسبت به این بیماری آسیب پذیر هستند.

اما محققان معتقدند که ورزش کمتر با افزایش خطر بیشتر برای افراد در صورت بروز بیماری همراه است.

نینا راگرز، از دانشگاه لندن اظهار کرد: در صورت ابتلا به بیماری کووید- 19، سطح پایین فعالیت بدنی، بزرگسالانی که بیماری های زمینه ای دارند را با عوارض شدیدتر بیماری مواجه می کند.

نتایج این بررسی نشان داد، نه تنها افرادی که مشکلات سلامتی دارند، بلکه همه افراد در روزهای خانه نشینی که بیشتر به سمت تغییر سبک زندگی غیرفعال رفته اند، در معرض خطر قرار دارند.

محققان همچنین از این موضوع بیم دارند که کاهش طولانی مدت فعالیت های ورزشی منجر به افزایش تعداد مبتلایان به بیماری های مزمن شود.

/ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار